Duisburg 2007, årets akvariehändelse!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

Ursprungligen postat av annmari
    Hej!
    Ola J hur stort är diskuscentret?Mvh Ann-Mari
    Nu var det ett rätt bra tag sedan vi var där så helt ärligt minns jag inte riktigt, men dom hade nog rätt bra med grytunderlägg i alla de färger där. Sök på google på discus center, dom lär ha en hemsida, adressen vet jag inte.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• 56ovwal
      Användare
      • March 2004
      • 664

Kanske mer känt som Royal, åtminstone tror jag stockholmarna kallade det så. Kolla deras hemsida:
      Denna webbplats är till salu! diskus-zierfisch-center-royal.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, diskus-zierfisch-center-royal.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

Ligger utanför Duisburg.
      Pigge
      Bygger ny akvarielokal:
      http://ovwali.blogg.se/
      Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• kaj.p
        Användare
        • April 2002
        • 2294

Ursprungligen postat av olaJ
        Nu var det ett rätt bra tag sedan vi var där så helt ärligt minns jag inte riktigt, men dom hade nog rätt bra med grytunderlägg i alla de färger där. Sök på google på discus center, dom lär ha en hemsida, adressen vet jag inte.
        Nja har väl tappat en del o har numera mest Stendkertfisk (som överallt för den delen) Ändå en kul butik som brukar ha en del annat kul bl.a malar. Sedan finns ju också en pub i butiken.
        Denna webbplats är till salu! diskus-zierfisch-center-royal.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, diskus-zierfisch-center-royal.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

Ursprungligen postat av 56ovwal
          Vi ska nog se till att påminna honom tills den dyker upp.....
          Någon annan som har hunnit tanka ned lite bilder från kameran och som kan lägga upp dom här ? Vill gärna "uppleva gamla minnen".... Har inte ens hunnit titta på mina egna bilder och har bara vaga minnen av vad jag fotograferat.... Närmare 200 tryckte jag av.

en bild har jag..................

på en välutrustad zoobutik, något övrigt att önska fanns ju inte fast det blev lite fina CA oxå...
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Johnny_1
            Användare
            • October 2003
            • 313

Ursprungligen postat av cichlids4fun

på en välutrustad zoobutik, något övrigt att önska fanns ju inte fast det blev lite fina CA oxå...

Den där maskinen på TILLMAN var väldigt bråkig på fredagsmorgonen när vi var där kan jag berätta, jag fick mecka med den i 15 minuter innan den blev bra och levererade det den skulle;-)))
            Den var bra inkörd innan Ni kom dit kan jag lova!!!
            www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• 56ovwal
              Användare
              • March 2004
              • 664

Tyvärr var den lika bråkig på lördagsmorgonen....
              Pigge
              Bygger ny akvarielokal:
              http://ovwali.blogg.se/
              Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Ja ni som på denna tråd retar oss med diskus ni får gärna hålla på med vindrutetorkare fram och tillbaka fram och tillbaka,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Speedcat
                  Användare
                  • June 2005
                  • 80

Tackar CVM=)

Ni gjorde ett superbra jobb i år me även om en boråsare(byttorp) fixa allt som vanligt
                  Men det krävs nog för att ni skåningar var ganska runda under fötterna mesta delen av tiden*wiee*

Kommentar

• olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Ja ni som på denna tråd retar oss med diskus ni får gärna hålla på med vindrutetorkare fram och tillbaka fram och tillbaka,Mvh Ann-Mari
                    Hehe.....Pigge hade adressen, tack för det.
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• xandersx
                      Användare
                      • September 2005
                      • 72

Skulle vara kul om ni skriver i tråden här vad ni köpte för roligt. om inte annat för att öka på avundsjukan hos oss som inte var med.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av xandersx
                        Skulle vara kul om ni skriver i tråden här vad ni köpte för roligt. om inte annat för att öka på avundsjukan hos oss som inte var med.
                        Håller med dig xandersx! Skulle vara intressant att höra om det "hemförts" ngt udda/ovanligt. Då kanske till och med jag blir "avundsjuk"...
                        Mvh/Andreas.

Kommentar

• tjornpatrik
                          Användare
                          • August 2006
                          • 830

Ursprungligen postat av cichlids4fun

Va skoj! Va blev det för CA?

Kommentar

• Gäst

Hej och hå i galopp!

Hej!
                            Hela går och halvan sjunger hopp fallera nej vet ni gott ciklidfolk jag vill åka till Duisburg och se på mina diskus där sen ska jag ta mig en rejäl STOR SUP,jag ska dricka rödvind och likör ha ha oj visst ja ni undrar vad jag druckit ikväll?jo men förstår ni gubben fyller år så jag tog både likör och körsbärsvin så jag är liksom lite rund under fötterna ha ha hi hi nu ska jag ta kaffe fy fanken undrar om jag klarar av och byta vatten till firrarna ikväll,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Mikael W
                              NCS Medlem

• August 2002
                              • 8621

Finnarna var också där

Hej allesammans

På plats var också en liten liten grupp finländare (10 pers) i en liten liten svart minibuss, alla mycket nöjda med resan. Vi flög ner och hyrde bussen på flygplatsen och hade därför lätt och bekvämt att röra oss.

Klart intressant att se ett arrangemang av denna kaliber. Mässan var stor och betydligt intressantare för en akvarist än Interzoo. Hörde 2 föredrag, kanske lite väl allmänna, men ok, detta var ju inte Ciklidstämman utan mer för "allmänheten".

Hade gärna sett klara och tydliga namnlistor på vilka arter det gick i akvarierna. Nämnde detta för DCG:s Geschäftsführer och han instämde och beklagade att de inte fått det fixat.

Att sedan besöka affärerna i närheten (mer eller mindre) var också kul. Klart bäst tyckte jag Aqua-Treff och Tillman var. Hustinx borta i Belgien utmärkte sig väl närmast på sitt stora sortiment pirayor (antal arter, men tyvärr inte så många individer). Några höjdaraffärer missade vi tyvärr, liksom även ett par föredrag (man borde ha kommit på tisdag och rest hem på måndag eller nåt i den stilen). Nå, då har man något kvar till nästa gång.

Apropå nästa gång, har någon besökt Verduijn nyligen (inom ett år eller så)? Hur är de nuförtiden?

Det var egentligen inte meningen att köpa fisk, resan är ju lång, men några troffar, petricola-malar, C. macrops (jag), en malawikrabba med kaviar och några kampfiskar (B. coccina) fick trots föresatsen följa med hem och klarade flygresan bra. Därtill böcker, DVD:r, pumpar och fiskmat. Är man ute och shoppar så är man, det tycks vara så.
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Gäst

Hej!

Terve!
                                Terve terve Miakel vad kul och höra från dig hur står det till på andra sidan vattnet?du vet ni finnar är fanken så mycket bättre på ishockey än sverige när finland och sverige spelar då håller jag på er finland är otroligt bra och ini är jäkla bra på akvaristik också hälsa mitt folk därborta och ha det bra Mikael hör gärna av dig hej hej Minulla on nälke nej det är jag inte alls (Minulla on nälka på svenska jag är hungig)åt nyss hör av dig du store man av Suomalainen

Kommentar

Arbetssätt...