If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja,,då börjar det närma sig därnere och det finns en fåtal platser kvar i MAF`s buss som slingrar sig från Malmö via Danmark ner till Rödby.
Påstigning kan således ske längs vägen.
Ser i en tråd att även Ciklidvännerna har plats i sin buss,,den går dock inte samma väg, man kan väl antaga att erbjudandet gäller andra än Micke med.
"Vi kan bereda plats för dig i bussen om du vill göra oss sällskap på den där skålen.... Bara slå mig en signal så fixar vi det !
Pigge"
Senast redigerad av Johnny_1; 21 September 2007, 17:03.
Hur gör vi med fisk vi handlar? Låt säga att man hittar något på Aquarium Wilhelmi (besök på fredagen), vi åker ju inte hem förrän på söndagen. Kanske vi kan be dem tömma poolen på klorvatten så kan vi ju snorkla tillsammans med våra nyinköpta fiskar
Skämtåsido, någon som har en idé? Kan man ta med syrgas och packa om fiskarna varje dag? (låter dock stressigt för fisken)
9 dagar!! Då får man börja ställa lite kar i ordning, alltid ute i sista minuten känns det som. Hur går det med lagerlistorna Pigge?
Lagerlistorna ? Dom får du inte se förrän jag handlat vad jag ska. Skämt åsido, har bara fått en lista från Aqua-Treff och den hittar du ( och alla andra ) på deras hemsida: www.aqua-treff.de. De har minst en firre på sin lista som jag SKA ha med mig hem. Vilken ? Hehe, nä du, det får du veta på hemresan !
Jag har frågat efter lista på Aquafarm men han har ingen och jag hörde också att han har bokat med Leif så att det finns fika och kalla öl när vi kommer.
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Pass upp ! Det är ett listigt försäljningstrick att bjuda kunderna på öl. Efter några flaskor bryr sig kunden inte ett dugg om varken lagerlistor eller priser och lättar gladeligen på plånboken för några påsar Platy för dyra Euron....
Aquafarm har en lista på sina avelsdjur på sin hemsida: www.aquafarm.de. ( Kolla "Unsere Zuchttiere" ) Vad jag kommer ihåg från i fjor stämmer den nog ganska väl med vad som finns till salu.
Ahhhh! Härligt ! Och bara nio dagar kvar innan det bär iväg igen.
Nio??? Har CV ändrat avresedag?
MAF har nio vad jag kom fram till!;-)
Generellt tycker jag att Tyskarna är dåliga på lagerlister, men det gör samtidigt besöken mer spännande där;-)))
Kommentar