Duisburg 2007, årets akvariehändelse!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falköping Andreas
    Användare
    • February 2006
    • 1214

En som skrivet i tråden kanske kan redogöra hur toaletterna är efter vägen. jag tror personen i fråga vet vem jag menar hehe nämner inga namn
    http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
      Hustinx Aquaristiek, Hasselt Belgien Den enda affären på resan som ligger utanför Tyskland. Vi har hört mycket positivt om affären och lagerlistorna på deras hemsida lovar nästan ännu mer. Sammanlagt har affären 144 000 liter vatten i sin anläggning. Extra välsorterade verkar de vara på discus och saltvattensfisk. http://www.hustinx-discus.com/index.php?newlang=english
      Hej Daniel.

När vi var nere i duisburg förra året träffade vi några belgare som vi snackade lite med, de var medlemmar i nåt som hette club tanichthys - hasselt

om du vill kan du få mail uppgifter för ev kontakt, har mailat honom en gång och fått ett kort svar efter nån månad men iaf. kanske kan va nåt kul...
      Mvh
      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• daniel_i_malmö
        Användare
        • April 2002
        • 1338

Ursprungligen postat av cichlids4fun
        Hej Daniel.

När vi var nere i duisburg förra året träffade vi några belgare som vi snackade lite med, de var medlemmar i nåt som hette club tanichthys - hasselt

om du vill kan du få mail uppgifter för ev kontakt, har mailat honom en gång och fått ett kort svar efter nån månad men iaf. kanske kan va nåt kul...
        Javisst! Det kan vara värt ett försök. Kanske kan de tipsa om någon mer affär vi inte bör missa när vi ändå är i krokarna. Skicka uppgifterna i ett PM. Tack!
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• daniel_i_malmö
          Användare
          • April 2002
          • 1338

Ursprungligen postat av 56ovwal
          Jag föreslår istället att någon i MAF:s buss skriver en reseberättelse. Tror många är nyfikna på vad Belgiska butiker har att erbjuda. Som det ser ut i dagsläget kommer Ciklidvännernas resa se ut ungefär som i fjor med samma butiker ( om vi inte hittar några andra lämpliga att våldgästa ) och den resan har ju redan Micke redogjort för i höstas.
          Nä, låt nu Tony sova i lugn och ro.... Kanske Patrik Rose´n kan knåpa ihop några rader ?
          Jovisst, det kan vi väl ta på oss. Om inte Patrik har möjlighet så kan jag skriva ihop något.
          Centralamerika 2006

Kommentar

• akeller
            Användare
            • October 2006
            • 16

Hur får man reda på om man kom med eller inte? Jag har betalt i de 1000:- kronor man skulle betala i förväg för någon månad sedan men inte hört ett ljud från MAF (som jag för övrigt också blivit medlem i utan att höra ett pip ifrån ).
            -------------
            Andreas Keller

Kommentar

• daniel_i_malmö
              Användare
              • April 2002
              • 1338

Ursprungligen postat av akeller
              Hur får man reda på om man kom med eller inte? Jag har betalt i de 1000:- kronor man skulle betala i förväg för någon månad sedan men inte hört ett ljud från MAF (som jag för övrigt också blivit medlem i utan att höra ett pip ifrån ).
              Hej!
              Jag ska kolla med vår kassör, men att du inte hört något beror säkerligen på att vi har sommaruppehåll i aktiviteterna juni-augusti.

Ang. resan:
              Har du betalt in anmälningsavgiften för resan så är du med, än finns det några platser kvar. Hur bekräftelsen på inbetalningen för resan är tänkt ske i år vet jag inte men jag ska kolla det med vår kassör. Jag återkommer i ärendet.

Ang. medlemsskapet:
              Efter att man betalat in medlemskapet får man sitt medlemskort nästa gång man kommer ner på ett möte, alternativt skickas det med post i samband med att får man vårt medlemsblad hemskickat till sig. Eftersom det inte utkommer något medlemsblad under sommarmånaderna förstår jag att du tycker att det varit tyst ifrån föreningen. Kanske kan vi förbättra våra rutiner för att ta hand om nya medlemmar. Jag ska ta upp det på nästa styrelsemöte.

Förresten, eftersom du är ny medlem och inte fått vårt föreningsblad än så kanske du inte hört om MAFs kräftskiva? Det är en årlig tradition och alltid mycket trevligt. En chans att lära känna andra glada akvarieentusiaster under trevliga former! Kräftskivan är den 25 augusti. Skicka ett PM om du vill veta mer!
              Centralamerika 2006

Kommentar

• daniel_i_malmö
                Användare
                • April 2002
                • 1338

För att fresta kommer här en länk till Kjell Fohrmans artikel från förra årets Zierfische & Aquarium-mässa, med en del bilder:

Förutom mässan kommer vi i enlighet med programmet ovan besöka många spännande akvarieaffärer på resan.
                Centralamerika 2006

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

För att fresta kommer här en länk till Kjell Fohrmans artikel från förra årets Zierfische & Aquarium-mässa, med en del bilder:

Här finns en artikel från Malmö Ciklidvänners resa förra året:
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• leffe
                    Användare
                    • April 2002
                    • 46

Rätt buss

Ursprungligen postat av Speedcat
                    Samma här skall bli riktigt roligt igen
                    Det där med att komma med på bussen är tydligen inte din starka sida. Nu är du på fel buss....!?!

Kommentar

• PatrikMalmo
                      Användare
                      • May 2005
                      • 4642

Ursprungligen postat av leffe
                      Det där med att komma med på bussen är tydligen inte din starka sida. Nu är du på fel buss....!?!
                      Rätt buss är den som rullar flest dagar...

Hilsen,

P
                      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Speedcat
                        Användare
                        • June 2005
                        • 80

Skall till rätt plats iaf=

Kommentar

• daniel_i_malmö
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1338

Ursprungligen postat av Micke
                          Här finns en artikel från Malmö Ciklidvänners resa förra året:
                          http://www.ciklider.se/artiklar/mp_tyskland_2006.shtml
                          Tack för länken, jag la in den i Duisburgtråden på Zoopet-också. Vi ses på mässan!

Förresten hur ser Ciklidvännernas program ut? Dels kunde vi ju utbyta tips om akvarieaffärer som är värda att besöka, och dels vore det bra om vi inte kom till de minsta butikerna samtidigt (f.ex. Tillmann), det kan ju bli lite trångt om två bussar fulla med svenskar trillar in samtidigt.
                          Senast redigerad av daniel_i_malmö; 13 August 2007, 11:20.
                          Centralamerika 2006

Kommentar

• PatrikMalmo
                            Användare
                            • May 2005
                            • 4642

Förresten hur ser Ciklidvännernas program ut? Dels kunde vi ju utbyta tips om akvarieaffärer som är värda att besöka, och dels vore det bra om vi inte kom till de minsta butikerna samtidigt (f.ex. Tillmann), det kan ju bli lite trångt om två bussar fulla med svenskar trillar in samtidigt.
                            Postade en fråga om programmet i CVM:s forum, får se om det blir napp där eller om Pigge nappar här. Och med skriveriet så kanske man kan hjälpas åt en del, de flesta har väl händerna fulla med saker på själva resan... (glöm inte handbollsklistret, amatörer!!).

Annars menade du väl två bussar med fulla svenskar, och inte tvärtom?

Hilsen,

P
                            Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• 56ovwal
                              Användare
                              • March 2004
                              • 664

Programmet för Ciklidvännernas resa blir som jag nämnt tidigare snarlikt fjorårets resa. Tre butiker/grossister/odlare på fredagen ( UKA Aquaristik, Aquafarm och Aqua-Treff om vi inte hittar några andra, förslag någon ? ), HobbyZoo-Tillman och Zoo-Zajac samt mässan på lördagen och på söndagen bär det av hemåt. Kanske, kanske hittar vi någon att våldgästa på hemresan.

Som synes lär vi inte springa på några MAF:are på mässan. Tyvärr. Och inte heller hos Tillman vilket nog är tur.
                              Pigge
                              Bygger ny akvarielokal:
                              http://ovwali.blogg.se/
                              Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• daniel_i_malmö
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1338

Påminnelse!

Sista inbetalningsdatum börjar närma sig.

Om du tidigare reserverat plats med en delbetalning så se till att resterande belopp betalas in så att du inte riskerar missa din plats!

Än finns det några platser kvar. Häng med du också! Årets program slår det mesta!
                                Centralamerika 2006

Kommentar

Arbetssätt...