Duisburg 2007, årets akvariehändelse!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    Användare
    • February 2005
    • 33

Och nu har några från andra bussen kommit hem med! . Med säker hand på ratten har jag nu lotsat hem mina kära vänner Janne och Qristina.

En kanonresa med mycket dryck och ett attans trevligt gäng. Våran buss var så full av fisk så jag fick knappt plats med några backar öl hem

Jag vill tacka alla för en helt otrolig helg med många trevliga besök hos grossister och butiker. Bra hotell och en superbra chafför. Och som vi säger på göteborska; Vi var äna ett riktigt gött gäng!

Jag ser redan fram emot nästa års resa.

En big bauta stor lram till er alla i vår buss för en trevlig helg.
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

Halloj.

hemkommen och ikoppad fisk har tom hunnit slappna av en stund nu dax för sängen.......04:39...... men alla firrarna levde iaf, tack cvm och alla medresenärer för en kanonresa....
      Mvh
      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

Ja, då var man hemma. Alla firrarna levde igår afton, och det verkade som om inkoppningen gick bra. Lite sliten är jag nu på morgonen, men jag får samla kraft tills i kväll när fynden ska utfodras. Även jag får passa på att tacka för en finfin resa - bra folk, bra stämning, goda skratt, schyssta butiker och en helt ok mässa!!

Hilsen,

P
        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• olaJ
          Användare
          • August 2003
          • 584

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
          Ja, då var man hemma. Alla firrarna levde igår afton, och det verkade som om inkoppningen gick bra. Lite sliten är jag nu på morgonen, men jag får samla kraft tills i kväll när fynden ska utfodras. Även jag får passa på att tacka för en finfin resa - bra folk, bra stämning, goda skratt, schyssta butiker och en helt ok mässa!!

Hilsen,

P
          Ja vi får väl ta och snacka ihop oss om hur ni löste allting med den där extra dagen och allt, var belgien intressant? Allt verkar ha gått bra med mina fiskar också, även om det mest blev malar inköpta.

Tack själv alla som var med CVM:s buss, alltid kul och bra fixat av Byttorp som vanligt.

Ser redan fram emot nästa år.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• 56ovwal
            Användare
            • March 2004
            • 664

Tillbaka till verkligheten igen efter en intensiv och tröttsam men härlig resa !
            Det blev en blixtinkoppning av nyförvärven, m.a.o. öppnade påsarna och hällde i vatten och firrar rakt ned i karen. Inte att rekommendera, men jag var väldigt trött och hade en nästan mil lång cykeltur framför mig för att ta mig hem till Nybrostrand. Stack nyckeln i ytterdörren strax efter midnatt och en välbehövlig dusch senare hann knappt huvudet landa på kudden innan jag somnat.

Nyförvärven i år bestod inte av några större rariteter. Från Aquafarm ett gäng L. ocellatus Gold och några mycket fina J. ornatus Yellow. På Aqua-Treff kompletterade jag min grupp C. leptosoma Jumbo Kitumba och på Hobby-Zoo Tillman inhandlades ett tjusigt par Herotilapia multispinosa Orange.

Mässan var något av en besvikelse för min del. Hade hoppats på mer Tanaganyika-rariteter i försäljningsmontrarna, men man kan inte få allt här i världen. Att fynda bland tillbehören var en bagatell. Många passade på att köpa filtermattor som av någon anledning är mycket dyrare i Sverige. 1m2 10cm kostade 35 Euro. Långt under inköpspris här hemma.... Köpte en tysk bok om Tanganyikasjöns Featherfins och tillhörande DVD med undervattensfilm från sjön (som givetvis fick snurra ett varv i bussen).

Aqua-Treff och Aquafarm ställde verkligen upp för oss och vi fick inhandlad fisk levererad till mässan resp. klar för avhämtning på hemresan. En eloge till dessa båda butiker.

Som sagt: en fantastisk resa och härliga medresenärer ! Det snackas redan om en ny tripp till nästa höst. Men först har vi en Ciklidstämma till våren att koncentrera oss på !

PS. Bilder från resan kommer såsmåningom. De är inte nedladdade från kameran än. DS
            Pigge
            Bygger ny akvarielokal:
            http://ovwali.blogg.se/
            Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

Ja då var man åter på jobbet, klockan stod på 02.38 när jag gick och la mig i går natt, tog mig tid att göra en hyfsat lång och nogrann inkoppning samt byta vatten i hälften av karen på samma gång. Det kändes i kroppen i morses när jag släpade iväg den tandläkaren att man slarvat lite med sömn och annat de senaste nätterna.

Tusen tack till hela bussen för en kanontrevlig resa, jag skall sammanställa era svar och presentera de generealla intrycken i ett gemensamt gruppmail (som skickas ut via pigge...)

Grattis igen till Janne och Qristina som tog hem busspriset (boken "Drömciklider" av Ad Konings). Synd bara att den låg kvar i Landskrona när ni åkte Nåja, Tony och Malin har hand om den tills ni träffas igen.

Ser fram emot nästa stora arrangemang i Malmö...Ciklidstämman....hoppas att alla laddar för den redan nu, dags att vi slår rekord igen va? Av den underhandsinformation som jag fått av CVM så kommer det bli en toppenhelg med idel spännande/intressanta föredragshållare, kör hårt skåningar....vi syns snart igen.
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Jag och frugan instämmer till fullo! En riktig kanonhelg som inte saknade mycket Stort tack till skånepågarna som återigen fixat en perfekt resa!

Mässan var väl enda "halvbesvikelsen" då den var mycket bättre förra året, trots att fokus då låg på diskus.

Inkoppningen av firrarna gick väl ungefär i samma tempo som Pigges då kudden lockade mer än inkoppning..

Som grädde på moset kom jag till jobbet efter 4 timmars sömn och fick veta att hälften av kollegorna är sjuka, så det är inte snack om någon mjukstart
                Tony Englund

Kommentar

• 56ovwal
                  Användare
                  • March 2004
                  • 664

På tal om kvarglömda grejor i bussen så har jag en kvarts kvadratmeter 5cm filtermatta och lite belysningsbroschyrer i en plastpåse liggande i min lokal för tillfället. Den låg kvar i bussen i Landskrona och någon påstod att det var Stoby-Lasses ? Lite kul isåfall att en butiksägare väljer att köpa en bit filtermatta på mässan när han lika gärna kan ta en i egna affären. Men det är klart, de var betydligt billigare på mässan än hos grossisten i Sverige....
                  Iallafall, någon som hoppade av i Malmö har en filtermatta i mitt trygga förvar. Denna någon, ta kontakt med mig så löser vi det. Återfås mot beskrivning, hehe. -Öh, den e´ blå ?
                  Pigge
                  Bygger ny akvarielokal:

Kommentar

• olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

Glömde att tacka NCS så mycket för att ni även skänkte boken Drömciklider till Ciklidvännerna i Malmö också. Mycket uppskattat (om nu bara boken inte stannar i Landskrona hos Leif P)..........
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• 56ovwal
                      Användare
                      • March 2004
                      • 664

Vi ska nog se till att påminna honom tills den dyker upp.....
                      Någon annan som har hunnit tanka ned lite bilder från kameran och som kan lägga upp dom här ? Vill gärna "uppleva gamla minnen".... Har inte ens hunnit titta på mina egna bilder och har bara vaga minnen av vad jag fotograferat.... Närmare 200 tryckte jag av.
                      Pigge
                      Bygger ny akvarielokal:

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                        Man får väl åka ner till mässan nästa år tyska är ett av dom språk jag kan har lärt mig tyska på Waldorfskola,sen har man vänner i tyskland man får besöka och bo hos, passar på och besöker några diskusbutiker samtidigt,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• 56ovwal
                          Användare
                          • March 2004
                          • 664

Det fanns en hel del sånnadäringa färggla´a mattallrikar till salu även i år. Råkade notera att ett par kunde kosta sådär runt 400 Euro när jag for förbi en monter i min jakt på tanganyika-rariteter. Tyvärr fanns dåligt med sånna att hitta och tallrikarna fick någon annan ta med sig hem.
                          Vi träffade fyra glada grabbar från stockholmstrakten på hotellet och på några andra ställen. Möjligt att de fick några med sig hem....
                          Pigge
                          Bygger ny akvarielokal:

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Tallrikarna heter faktiskt diskus däremot undrar jag vad tanganyikararitet är? en slags krydda eller?jo jag vet att ett gäng från Stockholm var där,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• olaJ
                              Användare
                              • August 2003
                              • 584

Ursprungligen postat av annmari
                              Hej!
                              Man får väl åka ner till mässan nästa år tyska är ett av dom språk jag kan har lärt mig tyska på Waldorfskola,sen har man vänner i tyskland man får besöka och bo hos, passar på och besöker några diskusbutiker samtidigt,Mvh Ann-Mari
                              Det kan varmt rekommenderas en tur ner dit, missa inte discuscenter då. Ta med JVC:n vetja, det är alltid kul med lite film, det tycker nog de flesta här inne.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Ola J hur stort är diskuscentret?Mvh Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...