Jag har fotat med Sigma EX 50/2,8. Det var ett bra objektiv. Mitt Canon 60 mm är bättre. Idag hade jag nog köpt Sigmas 70 mm som fått bra betyg och är på rätt avstånd från fisken.
Macro?
Kollaps
X
-
-
Nikon D40 och D40x saknar autofokusmotor och är beroende av att det finns i objektivet. Att objektivekt har Af betyder betyder att det kan fokusera med hjälp av kamerans autofokusmotor. Har man D40 eller D40x måste man ha autofokusmotor i objektivet, vilket Sigma kallasr HSM och Nikon AF-S.Kommentar
-
Kommentar
-
men det verkar som Sigma har fler objektiv med autofokusmotor än de med HSM, dessa beskrivs ju som "fully compatible with the Nikon D40 and D40X":
Kommentar
-
men det verkar som Sigma har fler objektiv med autofokusmotor än de med HSM, dessa beskrivs ju som "fully compatible with the Nikon D40 and D40X":
http://www.sigmaphoto.com/news/news.asp?nID=3324Kommentar
-
jo det är ju sant, tråden gällde ju macro.... Men på listan är ju med flera objektiv utan hsm-tillägget, dock är de flesta väldigt dyra vilket ju kanske inte passar så bra med en instegskamera.... Men det är väl en annan diskussionKommentar
Kommentar