Klarar min bänk trycket?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laledan
    Användare
    • December 2006
    • 9

Klarar min bänk trycket?

Hej!
    Har lite funderingar på att använda min möbel(se länk för bild) till mitt 720.
    Den är 2m lång,60cm djup och 50cm hög.
    Är bara lite osäker på tryckpunkterna.
    Från ytterkant så är det 50cm till dom innersta väggarna vilket lämnar ett gap på 1m.
    Sitter en skiva hela vägen baktill som stagar upp men inget fram.
    Blir trycket fördelat så det klarar ett glapp på en meter?

Bildlänk: http://i211.photobucket.com/albums/b...n/DSC00812.jpg
    Vet ej om den första funkar testar med denna länk

Tack på förhand
    Senast redigerad av Laledan; 05 August 2007, 19:40.
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Hej och välkommen till detta eminenta forum.

Jag skulle nog inte tveka att ställa ett 720 på den bänken. Men är lite fundersam hur fötterna sitter fast i understa skivan.

Sammla ihop ett gäng kompisar som väger ett ton tillsammans och ställ er på bänken och gunga fram o tillbaka. Håller den så är det lugnt.
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Prayerman
      Användare
      • June 2004
      • 1314

Sen kanske du kan fixa fler tryckpunkter på någotvis, kanske.
      Senast redigerad av Prayerman; 17 August 2007, 08:26.
      Tomas Wallengren
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Oden70
        Användare
        • January 2007
        • 869

Snyggt val!

Har själva gjort om en möbel i liknande stil. Provade själva som den var först och tro mig.... Ingen hitt!! Det jag gjorde och som jag tror att du bör göra e följande.... Lägg en 30 mm masiv ekskiva ovanpå den toppskiva som ligger där idag. Finns billiga på Silvan och Bauhaus. Silvan sågar desutom till den för en 20a per snitt. Sedan tar du bort benen, håller inte eftersom infästningen e för underdimentionerad. Gör en ram som passar underedet på möblen i furu och betsa den med ekbets.(förmodar att möblen e ek?) Annvände själva Ekfanerat hylplan från Silvan fins i olika längder. Om inte så tar du tex och klär in ramens synliga delar med klisterplastfilm i färg, förslagsvis silvrig så matchar du stålrören på möblen. Gör ramen så den ligger runt möblens kanter samt att du lägger där du har skivorva som tar upp vikten ovanfrån.. På så sätt får du ner tyngdpunkten närmre golvet och möblen klarar bättre påfrestningarna.Ramen gjorde jag i virke i måtten 18x120mm, med andra ord vanligt brädmått.. Maila mig så kan jag förklara närmre över tex: telefon om du vill. Jag bygde om en skranglig byrå från Jysk på detta sätt +lite anndra förstärkningar men det funkar inte på din möbel om jag kan se rätt på bilden Lycka till och hjälp finnes om du vill... Ps: Om du inte vill ta bort benen så annvänt reglar under möblen för att ta upp vikten och avlasta benen, för dett e den svaga länken på möblen..Ds
        Senast redigerad av Oden70; 10 August 2007, 22:31.
        Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• Falköping Andreas
          Användare
          • February 2006
          • 1214

Hej Luledan! jag skulle inte anv den bänken då du endast har bra stöd på hörnen om ens där. rören är bara infrästa i skivan och kommer ge med sig i skivan med tiden. Snyggt är det men du kommer få en redig pool i vardagsrummet om du har otur skulle jag tro.
          http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

Arbetssätt...