Är det någon som har koll på var man köper billigaste mätinstrument för att kolla vattnets konduktivitet, tänkte börja blanda till lite bra malvatten nämligen.
Mätinstrument för konduktivitet
Kollaps
X
-
Mätinstrument för konduktivitet
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxTaggar: Ingen -
Billigt eller bra? Jag har köpt mina på www.makab.seSenast redigerad av kaj.p; 03 August 2007, 17:22. -
Jag har en kombinerad ph/Us/temp mätare från Hanna som jag köpte i duisburg förra hösten för 120 euro
Funkar hur bra som helst !// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Tror inte du ska satsa på billigaste instrumenten - du vill ha ett instrument som funkar och som du kan lita på, annars är det att kasta pengarna i sjön. Har snokat lite till och från, men ännu inte köpt något. Verkar i allafall vara en klar fördel att kunna kalibrera dem för olika vatten samt att ha ett instrument med utbytbara prober - kraschar proben slipper du köpa helt nytt. Nå, så tänker jag i allafall.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Tackar för svaren, jag är ju som dom flesta säkert är, ute efter bästa möjliga instrument till lägst pris.... har inte någon aning alls om vad jag behöver egentligen om jag skall vara ärlig. Men säg så här då att jag skall ta osmosvatten och ge mina L-malar ett bättre vatten än mitt ledningsvatten, vad behöver jag för ett instrument, ge mig gärna ett handgripligt råd om modellbeteckning, pris mm."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Tack Micke
Skulle jag kunna klara mig med en sådan här?
Och vilken skall jag ha i så fall?
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Jaha! Den länken funkade inte...."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Absolut inte den billigaste, men Cichlidecenteret har fått in denna:
Verkar vara akvarieanpassad så det smäller om det. Blev själv lite sugen...
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Jag köpte både konduktivitetspenna och ph-penna hos Sagitta för ett tag sedan, jag har dock inte börjat mäta på allvar ännu."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Varför inte börja med en billig. Man kan ju alltid byta upp sig senare, om man inte blev nöjd. Jag har använt rätt billiga penn-mätare i flera år nu, och de har hållit mig nöjd tillsvidare. Kastar det några tiondelar märker varken jag eller mina firrar nåt.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
Kommentar