Universeum i GBG

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

Universeum i GBG

Var på Universeum idag. De är rätt tuffa akvarium att kolla på. Tyvärr finns där inga tanganyika och inte ens Malawi. Men finns en mängd SA. Discus, Scalarer och en jäkla massa Jordätare. Såg en Geophagus som nog var strax över 40 cm kändes det som. Det var en mycket stabil rackare.

Det akvariet med kajmanen i är det snyggaste. Massa jordätare av olika sorter. Tror dock de lyckats få guppyinvasion. Var yngel och vuxna överallt i alla akvarium

Var hur som helst en trevlig dag på stan.
  • classe
    NCS Medlem

• April 2007
    • 1147

jaa jag vet där själv men den synd det inte finns där.. ja annan stor fiskar jaa i havet och insjön.. även diskus o skalare o tetror finns där oxåå..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• MickeA
      Användare
      • June 2003
      • 456

Du råkade inte se några cichla ocellaris? Eller en stor oxydoras niger?

Kommentar

• Vic
        Användare
        • September 2006
        • 94

Det akvarium jag fastnade vid var ett 300 liters med yngelvaktande bolivianer. Alla sydamerikanska akvarium var ju i regnskogen och där var det så jobbigt att sitta och kolla pga luftfuktigheten och värmen.

Kommentar

• MagArne
          Användare
          • December 2006
          • 263

Jag var där för ett par år sedan då det var ganska nybyggt. Mycket imponerande.
          Skulle vara kul med ett till besök nu när jag är ännu mer intresserad av fisk.

Men jag får nog nöja mig med att åka till mina hemtrakter i Kolmården

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Ursprungligen postat av johho
            Tyvärr finns där inga tanganyika och inte ens Malawi
            Skulle inte det bryta mot hela iden?
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• johho
              NCS Medlem

• March 2007
              • 1825

Ursprungligen postat av MickeA
              Du råkade inte se några cichla ocellaris? Eller en stor oxydoras niger?
              Occelaris har de i flera kar. Bland annat i annancondaträsket där det går några riktigt feta. Nigern såg jag faktiskt. Den gick tillsammans med en rocka och en tuppkamsciklid. Vi var mycket imponerande av Nigern. Den var stor

De har haft Malawi där nångång tidigare. Så tror inte det hade förstört. De har ju ett akvarium som de byter invånare i då och då. Det som är i samma rum som det stora hajakvariet. Där går det ny fisk varje gång jag är där. Var för övrigt fullt med BTN moduler, bland annat den jag har

Kommentar

• MickeA
                Användare
                • June 2003
                • 456

Ursprungligen postat av johho
                Occelaris har de i flera kar. Bland annat i annancondaträsket där det går några riktigt feta. Nigern såg jag faktiskt. Den gick tillsammans med en rocka och en tuppkamsciklid. Vi var mycket imponerande av Nigern. Den var stor
                Nigern var närmare 80cm när den lämnade mig så jag antar att den säkert har växt en bit till. Kul att höra! Nu blir jag skitsugen på att åka ner till universeum och kolla på dem! Undrar om mina gamla poffar lever fortfarande.

Kommentar

• Vic
                  Användare
                  • September 2006
                  • 94

Ursprungligen postat av MickeA
                  Nigern var närmare 80cm när den lämnade mig så jag antar att den säkert har växt en bit till. Kul att höra! Nu blir jag skitsugen på att åka ner till universeum och kolla på dem! Undrar om mina gamla poffar lever fortfarande.
                  Var det dom från ditt 3000 liters?
                  Såg ocellarisarna iaf

Kommentar

• MickeA
                    Användare
                    • June 2003
                    • 456

Ursprungligen postat av Vic
                    Var det dom från ditt 3000 liters?
                    Såg ocellarisarna iaf
                    Ja, bland annat tror jag. Dom fick några från annat håll ungefär samtidigt också. men faktiskt samma ursprungsgrupp som mina gamla. Men det var ju i vintras, dom kanske har hittat fler nu, vad vet jag.

Kommentar

Arbetssätt...