Någon här med pirayor?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hexmaster

Någon här med pirayor?

Finns det någon här med egen (obs!) erfarenhet av pirayor?

Efter att ha grävt runt lite har jag kommit till den spiksäkra åsikten att deras rykte som köttkvarnar med fenor är väldigt, väldigt överdrivet. Vore tacksam för såväl bekräftelser som mothugg - förutsatt att de baseras på fakta. (Dimmiga uppfattningar har jag själv så det räcker.)
  • Felipe
    Användare
    • April 2002
    • 327

Hej!
    Den "spiksakra asikten" vet jag inte hur pass overdriven den ar, men om jag utgar ifran hur resten av fiskarna ser ut nar vi fangar i vattendrag med gott om pirayor...sa stammer det med fenorna en hel del!
    Det markliga (kanske inte marklig alls men..) ar just det att varst ar fenorna pa cikliderna; G.balzanii, G.australis, C.dimerus, C.vittata, C.missioneira och C.minuano som fangas ihop med nattererin och spilopleuran, an vad det ar pa alla andra arterna.
    Mycket stor % av cikliderna vi far med i notet har blivit bitna....och ratt sa.
    Vet inte heller om det spelar nagon roll, men varst ar det nar "baby"/unga pirayor finns med i bilden.....pa andra stallen ar det inte sa hemsk farligt....men visst syns det en stor skillnad pa vattendrag dar det finns gott om pirayor (i alla fall har nere i Uruguay....vet ej hur det ar i resten av landerna)
    Felipe

Kommentar

• endymion

Gå in och titta på http://www.piranha-fury.com och kolla på filmerna så får du se ätande pirayor. Får väl tilläga att känsliga tittare varnas....

Kommentar

• PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

Fenbitare, ja. Mördarmaskiner, nej. Lockas av blodlukt, ja. Skraja och trista firrar, ja - utom i verkligt feta offentliga kar där de får rätt size. Finns någon sorts liten mal som lever i stim som ska vara betydligt värre. Malarna drar rätt in i sitt byte och knipsar helt enkelt loss ett stycke kött. Sen är det klippt.

Hilsen,

P
        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...