vad för pump/pumpar till 720 med troffar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patric
    Användare
    • July 2007
    • 189

ytterligare en fråga, hur ska jag sätta pumparna ?

och jupp fast jag bad dom kolla, så fick jag bara två till varje pump får köpa fyra nya direkt

har köpt ovanstående, en vet jag ju bakre högra hörnet, ska jag sätta en i vänstra och montera på en bit slang så den blåser snett framåt? vill inte dom ska motverka varann

Kommentar

• Oden70
      Användare
      • January 2007
      • 869

Sätt båda i samma kortsida ,då kan du alltid dölja dom genom att en bit framför bygga ett mega sten röse. Har på detta sätt döljt mina filtermattor som sitter fast på powerheden med VP rör.... Mitt "röse" eller mindre berg om man så vill har jag byggt med kalk sten. På detta sättet får du lite xtra buffring av vattnet på ett naturligt sätt
      Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• Patric
        Användare
        • July 2007
        • 189

jag har ju en circ pump på 1500l/tim också, ska jag sätta den utan filtermatta i andra hörnet och rikta den snett då kanske? den går ju att rikta

Kommentar

• tezz
          Användare
          • February 2006
          • 1069

Använder ett fluval 404 i ena hörnan i den andra 5cm filtermatta och en cirkulationspump på 2000lh i mitt 720 med ikolor byter bara en tredjedel vatten varannan vecka

Kommentar

• Oden70
            Användare
            • January 2007
            • 869

Ursprungligen postat av Patric
            jag har ju en circ pump på 1500l/tim också, ska jag sätta den utan filtermatta i andra hörnet och rikta den snett då kanske? den går ju att rikta
            Är en ok lösning! Men med den styrkan i cirkpumpen hade jag nog satt den och en pump i ena sidan samt en pump på motsat sida med utblåset riktat snet mot framglaset. Kom att tänka på en sak! Om du inte skall ha sand utan lite grövre grus , kan du fundera på att sätta botten filter på cirkulations pumpen.... Och bå sätter du den som du beskrev själva Men problemet enligt mig e att du får för lite filtermassa med dom pumpar du har. Igentligen inga större problem , men.... blir mycket viktigare att hålla filterna rena OCH att byta vatten ofte så du inte får någon förgiftning i karet!! Om du kan och vill lämna tillbaka dom pumpar du köpt så skika mig ett pm här på sidan eller mail så skall jag hjälpa dig att fixa det med matta på ett smidigt sätt! Det ända du behöver e en cirk pump til och matta så skall jag hjälpa dig med en superlätt lösning.....
            Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• ozric
              Användare
              • March 2004
              • 3187

I mina troffekar har jag pumparna (2252;or) lutande från kortsidorna,alltså minst en på varsin sida, och riktade så att strålarna träffar varann vid ytan i mitten av karet. Ger maximal syresättning (tror jag iaf) samt att skiten söker sig till insugen.
              Gammalt beprövat troffe-trick, icke att förakta!
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

Kommentar

Arbetssätt...