Har en Golden inte ser ut som den skall (http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...182&gid=475871, 2 vänstra bilderna). I samband med akvariebyte, tillsatte jag en stor mängd bikarbonat, vilket var ett misstag (ca 10 firrar dog). Fisken på bilden började se konstig ut ett par veckor efteråt, så jag lade den i karantän. Nu, ett par veckor senare, ser den ut som på bilden. Den har dock inte varit passiv. Den kommer direkt fram och äter om man slänger ner mat.
Ringde till en av Stockholms butiker och frågade om jag kunde komma förbi och visa dem firren. Svaret jag fick var "Vi kommer inte att kunna säga ngt exakt, vi är inga veterinärer!".
Någon av er som kan ge ett ngt vettigare svar än så? Kan man slänga tillbaks den utan risk, eller bör jag avliva den?
Ringde till en av Stockholms butiker och frågade om jag kunde komma förbi och visa dem firren. Svaret jag fick var "Vi kommer inte att kunna säga ngt exakt, vi är inga veterinärer!".
Någon av er som kan ge ett ngt vettigare svar än så? Kan man slänga tillbaks den utan risk, eller bör jag avliva den?
Kommentar