hej har sett att mina golden malawi honor har blivit blek.varför?
golden
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Samma här Bleka, magra och inte alls lika aktiva som de andra.
Funderar kanske på om det kan ha och göra med de andr fiskarna i karet? Mina går tilslammans med ps. socolofi och rödzebra och får kanske därför inte i sig tillräckligt med mat, bara en tanke. -
Dom gånger jag sett golden som fungerat riktigt bra så har dom gått med andra väldigt snälla fiskar som Lethrinops och vissa snällare Aulonocarer, tillsammans med mbunas så får dom det ofta väldigt jobbigt.Kommentar
-
Kan också bero på akvariets storlek. En kille hade Golden och Demasoni ihop, i ett 400-500 literskar (verkade gå bra). Själv började jag med Rödzebra, Hongi och Golden i ett 240literskar (gick mindre bra :/).
Idag har jag Golden tillsammans med Botior, Aulonocara sp. Maleri och unga/små Protomelas taeniolatus i 300 liter. Går bra.
Har dock fått ett par pigga men riktigt bleka Golden. Detta var ett resultat av ett misstag (slängde i en massa bikarbonat i samband med akvariebyte, vilket blev en phchock).Kommentar
-
Kan också bero på akvariets storlek. En kille hade Golden och Demasoni ihop, i ett 400-500 literskar (verkade gå bra). Själv började jag med Rödzebra, Hongi och Golden i ett 240literskar (gick mindre bra :/).
Idag har jag Golden tillsammans med Botior, Aulonocara sp. Maleri och unga/små Protomelas taeniolatus i 300 liter. Går bra.
Har dock fått ett par pigga men riktigt bleka Golden. Detta var ett resultat av ett misstag (slängde i en massa bikarbonat i samband med akvariebyte, vilket blev en phchock).3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
mina har gått länge med frontosor,botior lite malar.men mager är dom inte bara blekare än mina hannar.Kommentar
-
Kommentar