If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Bilder på afrikanska cikilder eftersökes till artregistret!
Bra bilder allihopa!
Jag ska gå igenom bilderna när jag får lite tid över och lägga in de som behövs i artregistret.
Xork: Har du någon bild på permaxillaris-honorna? Hur ser man skillnad?
Det som skiljer (ialla fall på mina) är att hanen är något mörkare i färgen och är lite kraftigare i kroppen men skillnaderna är så små att dom knappt syns om man inte ser hona, hane brevid varandra.
Xork: Har du någon bild på permaxillaris-honorna? Hur ser man skillnad?
Det har diskuterats tidigare här på forumet om könsskillnader på Gnathochromis Permaxillaris. Jag var till Kent i Nol och frågade honom om hur han visste skillnaden, men det gjorde han inte. Han sa att man har ett gäng med fiskar och låter dom para ut sig. På så sätt kunde man veta att man köpte hane och hona.
Hade förresten "äran" att få se några live hos Kent för ca. 4-5 veckor sen. Ruskigt snygga/coola och rätt så dyra också...
... Hade förresten "äran" att få se några live hos Kent för ca. 4-5 veckor sen. Ruskigt snygga/coola och rätt så dyra också...
Har du plats är det bara att slå till! Det är väl lite det som hobbyn handlar om, ser man en fisk verkligen intresserar en, beteende och utseenede, så är det bara att göra plats i karen (eller skaffa fler kar =)
Har du plats är det bara att slå till! Det är väl lite det som hobbyn handlar om, ser man en fisk verkligen intresserar en, beteende och utseenede, så är det bara att göra plats i karen (eller skaffa fler kar =)
/Martin
*He he* Försök säga det där till "Lene" här på forumet. Hon är min fru och skulle nog inte ha jublat just då i alla fall.
Men nån dag, då...
/Martin
Fast jag kan ju få köpa yngel av dig snorbilligt om ett tag? Dom är ju så enkla att odla...
Kommentar