Tror ni att de kan funka med en grupp troffar i ett 300l med måtten 100*60*50(l*b*h).
Troffar i 300l
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Kommentar
-
-
Jag tror det funkar, absolut. Rätt mängd fisk så lär det bli kanonbra... eller så bra det kan bli med troffar kanske man ska säga=)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
I slutändan kanske, men jag hade börjat med fler.
Edit: what Deelay said, typ. Köp alltid mer än du tänkt behålla.Och så är det.
/JKommentar
-
Kommentar
-
Ett 30 tal låter bra men är allt för litet när de blir större, jag skulle rekomendera 150cm MINST för troffar, det går säkert att ha troffar i ditt akvarium också men när de växer upp lär det bli trångare än i en akvarieaffär, vill du ha det så? Vill du det, go for it men vill du se den gnutta beteende en troffe kan visa i ett akvarium köp ett som är 150 cm långt minst och gärna brett också. Jag skulle vilja ha ca 200*70*70 eller nåt sånt, det ska vara djupt men troffarna utnyttjar även höjden. Sen är de ju fruktansvärda simmare också så ett långt akvarium är en fördel
Men ett antal ungdjur skulle nog funka fint i det bara du byter upp dig, jag skulle inte kunna tänka mig mina bärnstenar på 12-14 cm köra runt på 100 cm...540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Tycker 2 meter åt vuxen tropheus är lagom. Jag gav farsan en liten grupp Dubbar på ca 10-11 cm som han har i ett 300 och det funkar förvånansvärt bra (än så länge).
Jeppe; 14cm Bärnsten låter respektingivande! Det vill man se bilder el film på!! Fixar du det?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Jag håller på men de är helt omöjliga att få dem stilla. Förresten, 14 cm är de kanske inte nu, hade 3 hannar som var ca 14 cm de dog, nu är de runt 12 cm de flesta någon kanske ligger över... Men som sagt helt omöjliga att fota får be deelay komma hem och knäppa lite540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
Kommentar