Varför inte arrangera ciklidernas dag?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!

Hej!
    Ja en ska har jag lärt mig Tony!Bra ideer och sverige går liksom inte ihop klart ciklidstämman är bra mne detta vore ju pricken över iet,Mvh Ann-Mari PS Om någon undrar om jag varit på ciklidstämman?Svar ja når det var på Naturhistoriska museet i stockholm det var mycxket bra

Kommentar

• MagArne
      Användare
      • December 2006
      • 263

Det låter jättekul med ciklidens dag men att montera upp 3-4 intressanta akvarium för bara en helg är ju inte det lättaste. Reptilmässor är ju betydligt lättare då dessa terrarier är betydligt mer mobila. Möjligt att man kan ha ett samarbete med en reptilmässa? Lockar ju mycket folk och det brukar säljas en del prylar som passar både reptil och akvarium.
      Kanske att någon större akvarieförening med fin lokal har öppet hus en helg där de har lite föreläsning om ciklider och visar hur man sköter akvarium.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
        Kan bara säga att detta land lindrigt sagt är TRÖGT!!Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Malawi-micke
          Användare
          • February 2004
          • 63

Ciklid dag

Flytta då
          In Hoc Signo Vinces

Kommentar

• Malawi-micke
            Användare
            • February 2004
            • 63

Ciklid dag

Jag är definitift inte arrogant däremot är jag jxxxxt insatt på vad saker kostar på en mässa som stockholms det finns liksom ingen ekonomisk mening med att betala så mycke och få ut så lite men du är väl för planekonomi så då ser man ju saker lite anorlunda.

Nu är det ju så att om man hela tiden kritiserar detta land och tycker att det är så jxxxa mycket bättre i ett annat land så tycker jag att du verkligen ska flytta dit. och ditt pm till mig tänker jag inte visa här för det va riktigt jxxxa lågt.

så lev livet istället för att ha så jxxxa radikala fördommar tror att någon innan skrev att det är ju semestertider och det är nog inte många som orkar svara på denna idé just nu

Ciao
            Senast redigerad av Wilhelm; 23 July 2007, 18:06. Anledning: Lite svordomar
            In Hoc Signo Vinces

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
              Du får säga precis vad du vill, Micke det xxxxx jag i!Jag står för det jag sagt mne vissa gillar visst inte framåtanda gå ------ vetja/Ann-Mari
              Senast redigerad av Wilhelm; 23 July 2007, 18:09. Anledning: Dåligt ordval.

Kommentar

• Malawi-micke
                Användare
                • February 2004
                • 63

Ciklid dag

Ja ja

Lungna ner dig om man hyr en monter på ca 10 kvm på stockholmsmässan kostar det utan problem 10,000 kr hur många tror du måste köpa av dig för at få in den summan sen finns det nog inte tillräkligt med företasg som kan få en så stor mässa att kännas levande.det kommer att kännas som att kasta in ett metspö i globen som man brukar säga.
                In Hoc Signo Vinces

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Ja ja /Ann-Mari

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

Ursprungligen postat av Malawi-micke
                    Ja ja

Lungna ner dig om man hyr en monter på ca 10 kvm på stockholmsmässan kostar det utan problem 10,000 kr hur många tror du måste köpa av dig för at få in den summan sen finns det nog inte tillräkligt med företasg som kan få en så stor mässa att kännas levande.det kommer att kännas som att kasta in ett metspö i globen som man brukar säga.

Dyrt blir det, speciellt om man har diskus i de flesta montrar

Btw, vad är det som Estland är före oss i ? När hade de ett ciklidevenemang med cirka 180 besökare? Eller akvariets dag? Eller rikstämma? Nejdu, det enda Estland är före oss på är alkhoholskatt, silja line och kriminalitet.
                    Senast redigerad av Alexander Ylipää; 23 July 2007, 20:26.
                    Mvh Alex

Kommentar

• NewAgeMan
                      Användare
                      • March 2004
                      • 25

Ursprungligen postat av annmari
                      Hej!
                      Kan bara säga att detta land lindrigt sagt är TRÖGT!!Mvh Ann-Mari
                      Nej håller med dig...Gamla sovjetunionen hade tillskillnad till lilla Sverige ett mycket mer progressivt tänkande och allas idér lyftes fram på positivt sätt..Framför allt hade dom ett bättre hockeylag samt handbollslag.

хватит болтать! до встречи

Mvh Jan
                      Petenia Splendida...Det närmaste en sjöjungfru man kan ha i sitt kar!!!

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Visst är svenska ciklidister tröga Vi har världens äldsta ciklidförening med en aktiv hemsida, världens bästa medlemstidning om ciklider och årliga träffar med föredragshållare av världsklass. Några av dessa påståendena var föresten gamla citat från dig Ann-Mari
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                          Alex lägg av med skitsnacket,för det första har du varit där?För det andra dom har en akvaristik på uppgång och det endast 15 år efter sovjets fall,för det tredje ta en resa dit och åk rill Rocca al maare och titta i den akvariebutik som är nästa lika bra som leasing i Stockholm,jag har varit i Estland 60 ggr och sett utvecklingen där när det gäller akvaristiken,och inte nog med det det växer hela tiden jag har aldrig sagt att dom är i klass med oss däremot har jag sagt att om dom fortsätter i den spinn dom nu har så får vi konkurens.Estland är ett litet land ja,men växer på många olika sätt och akvaristiken är verkligen inte och ta miste om,Mvh Ann-Mari PS Håller för övrigt med dig om alkoholen och prisernaPS det finns många privatodlare som säljer till butikerna bla den jag nyss nämt man köper också från Tjeckien

Kommentar

• Malawi-micke
                            Användare
                            • February 2004
                            • 63

Ciklid dag

En fotograf med smak har talat
                            tack(jag har nikon med)

Ciao
                            In Hoc Signo Vinces

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Till Micke Persson,jag vet Micke och det står jag för alltså dom possitiva delarna med vår förening jag är stolt över NCS självklart Micke,vad jag menade var att nå ut till en större allmänhet och få in flera medlemmar,men som sagt vi har ett CB i världsklass vi har en fantastiskt fin hemsida jag håller helt med dig Micke,men jag tror nogMicke du vet vad jag menade,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Malawi-micke
                                Användare
                                • February 2004
                                • 63

Ciklid dag

Va då konkurens man kan väl inte konkurera inom en hobby eller.
                                tror inte att estländarna heller kan fylla en arena typ globen med deras ciklidfolk.

Ha det gött
                                In Hoc Signo Vinces

Kommentar

Arbetssätt...