Varför inte arrangera ciklidernas dag?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Varför inte arrangera ciklidernas dag?

Hej!
    Ja inte vill jag påstå att detta land visar framfötterna ordentligt kan säga att grannlandet Estland snart är ikapp oss när det gäller akvaristiken,jodå ni läste rätt.Men nu är det inte det det handlar om utan!Varför skulle man inte kunna arrangera cilkidernas dag på Globen eller i Stockholmsmässans hallar?Man skulle ha flera akvarier med olika cilkidbiotoper och en massa föredrag samt böcker och olika akvarieförningar skulle få visa upp sina ciklidakvarier,ja en hel tillställning för hela familjen med ciklider i fokus,nu säger någon men inte kan vi göra detta det kostar?Javisst kostar det men det gör det om du köper mjölk på ICA också,man kan faktiskt få in intäkter dels genom biljetter och genom sponsring.INget är omöjlilgt om man verkligen vill göra det.Det skulle göra att ciklidhobbyn skulle få många flera anhängare och spridas ut ännu mer.Man skulla tom kunna ge besökarna en grundkurs i akvaristik för ciklider i hur man håller olika arter.Tanken är bra tycker jag,Mvh Ann-MariPS Utställnignen skulle också inrymma cafe etc,bokbord etc
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

VIlken sjukt trevlig ide. Tror dock att Globen kanske är lite optimistiskt. Är dålig på lokaler i sthlm men finns säkert nått i storlek som borde passa. Låter som en trevligt ide.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
      JOhho man måste vara optimist annars går det inte,man måste sikta mot stjärnorna men ändå nå trädtopparna,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
        Ja intresset bland ciklidisterna verkar inte överdrivet stort men som sagt vad kan man annat vänta sig i Sverige som jag sa Estländarna är snart ikapp oss tro mig,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• HenrikV
          Användare
          • February 2007
          • 697

Ursprungligen postat av annmari
          Hej!
          Ja intresset bland ciklidisterna verkar inte överdrivet stort men som sagt vad kan man annat vänta sig i Sverige
          Lördag kväll och semestertider. INTE direkt den mest livliga tidpunkten på ciklid.org.
          Om man väntar nån vecka så kanske diskussionen har kommit igång, eller inte...

Kommentar

• Alexander Ylipää
            Användare
            • October 2003
            • 3615

Bra idé. Sen är det viktigt att ta en sorts entréavgift som alla ska betala för att komma in, eller hur Annmari?
            Mvh Alex

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
              Bra idé. Sen är det viktigt att ta en sorts entréavgift som alla ska betala för att komma in, eller hur Annmari?
              Då går det ju inte ihop sig om alla ska försöka planka in

Hyra Globen? Var ska man ta dom pengarna ifrån?

Tipps till AnnMari, då du ska till Tallin snart, så kan du väl starta ciklidens dag där och sedan redogöra hur allt funkat.

Annars så finns ju Ciklidstämman varje år. Har AnnMari besökt en sådan nångång?
              Senast redigerad av Wilhelm; 22 July 2007, 00:33.
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Guy_P
                Användare
                • April 2002
                • 301

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Hyra Globen? Var ska man ta dom pengarna ifrån?

Tipps till AnnMari, då du ska till Tallin snart, så kan du väl starta ciklidens dag där och sedan redogöra hur allt funkat.
                Hon kan ju även bjuda in alla duktiga estniska ciklidister att delta i Globen
                Guy

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Guy P och Wilhelm kom själva med ideer än och kritisera andra som har bra ideer,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

Kanonbra idé och dom hundra tusentals kronor det kostar att hyra Globen dom skaffar vi sponsorer för. Du Annmari som ju är en så stor kändis och ger ut skivor och åker på konsertturneer måste ju vara enormt rik så du kan väl sponsra

Sedan kan jag väl rent allmänt hålla med om det anordnas alldeles för få akvarieutställningar i Sverige - på rak arm känner jag bara till 2 som anordnats de senaste 2 åren. Den som anordnades av Malmö Akvarieförening resp. Göteborgs Ciklidgrupp

Kommentar

• drd
                      Användare
                      • December 2004
                      • 1112

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Kanonbra idé och dom hundra tusentals kronor det kostar att hyra Globen dom skaffar vi sponsorer för. Du Annmari som ju är en så stor kändis och ger ut skivor och åker på konsertturneer måste ju vara enormt rik så du kan väl sponsra
                      *LOL*
                      // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• Gäst

Hej!

Ursprungligen postat av drd
                        *LOL*
                        Hej!
                        Kjell hört tala om Fohrmans akvaristik dom kunde betala,nej men jag håller med dig där Kjell det är för få utställningar,Mvh Ann-Mari PS Jag tänker filma med video nu i Tallinn i akvariebutiker lägger sen upp det på Ciklid.se åker till Estland på Onsdag blir där 4 veckor och som Kjell sa ja jag ska ha konsert där

Kommentar

• Malawi-micke
                          Användare
                          • February 2004
                          • 63

Ciklidernas dag

Jo

En monter på stockholms mässan kostar ett par tusen/kvm globen blir nog lite dyrare sen har vi ju jag tror att det va karskoga om jag inte har fel som ska ha en ciklid dag.

Ursäkta alla om jag säger detta bannlys mig om Ni vill jag skiter ivilket men va fan kom igen ann-marie det ända som kommer ifrån ditt tangentbord är ditt estlandstjafs och ditt chello spelande vad heter dom du ska spela in skivan med som du skrev om det va någon som undrade men det kan ju ha gått ått pipan eller.

Fan va gött det är med livet

Ciao
                          In Hoc Signo Vinces

Kommentar

• Malawi-micke
                            Användare
                            • February 2004
                            • 63

Ciklidernas dag

Skönt att det finns dom som har insett att det är dags att betala för sig igen
                            Själv köpte jag mig en glass idag och betalade hur naturligt som helst

Ciao
                            In Hoc Signo Vinces

Kommentar

• Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

Jag tycker allt att Ciklidstämman gott kan klassas som en riktigt bra "Ciklidens dag". Dessutom pågår den ju mer än en dag
                              Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...