Varför inte arrangera ciklidernas dag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    #31
    Ursprungligen postat av annmari
    Hej!
    Alex lägg av med skitsnacket,för det första har du varit där?För det andra dom har en akvaristik på uppgång och det endast 15 år efter sovjets fall,för det tredje ta en resa dit och åk rill Rocca al maare och titta i den akvariebutik som är nästa lika bra som leasing i Stockholm,jag har varit i Estland 60 ggr och sett utvecklingen där när det gäller akvaristiken,och inte nog med det det växer hela tiden jag har aldrig sagt att dom är i klass med oss däremot har jag sagt att om dom fortsätter i den spinn dom nu har så får vi konkurens.Estland är ett litet land ja,men växer på många olika sätt och akvaristiken är verkligen inte och ta miste om,Mvh Ann-Mari PS Håller för övrigt med dig om alkoholen och prisernaPS det finns många privatodlare som säljer till butikerna bla den jag nyss nämt man köper också från Tjeckien

    Japp, har varit i Tallin, vackert ställe om man går åt rätt håll när man stiger av färjan. Har inte varit i akvariebutiken du nämner ovan, men kom gärna med fler butiker jag bör besöka. I Sverige finns det över en handfull ritkigt bra butiker enligt mig, och tror fortfarande inte alls att Estland har något att komma med i jämnförelse med sverige. Har du besökt någon akvarieförening där?
    Mvh Alex

    Kommentar

    • Gäst

      #32
      Hej!

      Hej!
      Som jag sa Alex dom är på gång,butiken i Rocca al maare går verkligen inte av för hackor sist jag var där hade dom VF Tefediskus riktigt fina faktiskt,dom har en hemsida som påminner lite om ciklid.se du ka gå in och titta där adressen är www.akvarist.ee ge dom tid Alex så kommer dom att bll riktigt braMvh Ann-Mari PS Det finns också en bra butik på Mulla tänav men den är svår och hitta till om man inte vartit där förut den ligger en bra bit från centrum,sen ska det finnas en bra butik i förorten Mustamäe

      Kommentar

      • Gäst

        #33
        Hej!

        Hej!
        Glömde säga nej jag har inte besökt någon akvarieförening där ännu men jag har kontakt med den ansvarige för akvarist.ee han heter Andres jalak,Mvh Ann-Mari

        Kommentar

        • Gäst

          #34
          Hej!

          Hej!
          Jo Alex en sak till,jag tror att skulle du besöka butiken i Rocca al maare så tror jag du blir ganska imponerad den är relativt stor ungefär som Leasing i Sundbyberg och det jag gillar där mycket är dom fantastiska designade akvarierna något man inte så ofta ser i Stockholm jag har sett modellar där jag inte sett i Stockholm i alla fall,men besök den den är verkligen värd ett besök,du åker buss från Tallinn centrum fråga på engelska efter Rocca al maare det är på höger sida färdriktingen på vänster sida har du Tallinns zoo bra att ha som riktmärke,Mvh Ann-Mari

          Kommentar

          • Gäst

            #35
            Hej!

            Hej!
            Ja nu åker man iväg till Estland men jag vill säga att nu har jag en ordentlig videokamera med mig ska försöka filma i en del akvariebutiker och lägga upp filmen på ciklid.se hoppas på bra film och förhoppningsvist en hel del ciklider på filmen jag är absolut inget proffs på videokamera men ska göra mitt bästa,Mvh Ann-Mari

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

              #36
              Ursprungligen postat av annmari
              men ska göra mitt bästa,Mvh Ann-Mari

              Det brukar han på nyårsafton oxå säga!
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Bright_Blue
                NCS Medlem
                • June 2004
                • 1582

                #37
                Hur många av oss på ciklid.se kommer ha nånting positivt i utbyte av Estland och deras akvarister? inte många tror jag. Men kul att du håller liv i tråden själv.

                Kommentar

                • Gäst

                  #38
                  Hej!

                  Hej!
                  Bright Blue det är aldrig fel och utbyta erarenhet med andra akvarister oavsett var dom bor.Tänk om en akvarist nõgonstans i världen skulle komma pü hur man odlar Altumscalar,jag undra hur mõnga som hõller altum dü skulle õka dit jag har en del felstavning det beror põ att jag sitter vid en estnisk dator lite annorlund tangentbord än sverige,Mvh Ann-MariPS Ska till Roccaalmaare idag och filma i akvariebutiken

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • March 2004
                    • 2262

                    #39
                    Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Bright Blue det är aldrig fel och utbyta erarenhet med andra akvarister oavsett var dom bor.Tänk om en akvarist nõgonstans i världen skulle komma pü hur man odlar Altumscalar,jag undra hur mõnga som hõller altum dü skulle õka dit jag har en del felstavning det beror põ att jag sitter vid en estnisk dator lite annorlund tangentbord än sverige,Mvh Ann-MariPS Ska till Roccaalmaare idag och filma i akvariebutiken
                    Ingen fara vi förstår dig lika lite vid en svensk dator .

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

                      #40
                      Ciklidens dag = Ciklidstämman tycker jag.

                      Trögt med akvarister i Sverige?? det tycker jag inte, enligt en undersökning i år ligger akvariefiskar på tredje plats över husdjur vilket jag tycker är bra nog.

                      Vi är en hyfsad stor förening och vi har en riktig bra tidning, ett ypperligt forum och dessutom rabatterade butiker. Den sidan du länkade fattar jag nada av men jag tror inte akvarist.ee är en ciklidsida utan mer allmänt inom akvaristik.

                      Jag har varken hört eller sätt nått från Estland i akvarieväg eller jo bara från dig annmari

                      Däremot tycker jag att man ser mer Danskar och Norrmän inom akvaristiken.

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #41
                        Hej!

                        HEJ!
                        Lutt jag tycker ocksõ att NCS är en bra förening har aldrig sagt annat,däremot ska jag försöka göra en videofilm sõ bra jag nu kan,Mvh Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Anna Österman
                          Användare
                          • March 2006
                          • 282

                          #42
                          Ursprungligen postat av MagArne
                          Det låter jättekul med ciklidens dag men att montera upp 3-4 intressanta akvarium för bara en helg är ju inte det lättaste. Reptilmässor är ju betydligt lättare då dessa terrarier är betydligt mer mobila. Möjligt att man kan ha ett samarbete med en reptilmässa? Lockar ju mycket folk och det brukar säljas en del prylar som passar både reptil och akvarium.
                          Kanske att någon större akvarieförening med fin lokal har öppet hus en helg där de har lite föreläsning om ciklider och visar hur man sköter akvarium.
                          Låter som en klok idé, då kan man ju locka fler än de redan frälsta. Alltid kanske någon barnfamilj lockas av reptilerna och så säljer man in cikliderna. Jag tror stenhårt på att lansera malawi som ett både ekologiskt och ekonomiskt snällare alternativ till saltvatten. Brukar få den frågan om min mbuna-burk.
                          Fiskar är vänner-inte mat!

                          Kommentar

                          • Malawi-micke
                            Användare
                            • February 2004
                            • 63

                            #43
                            Hej

                            Blev det någon film eller hittade du ingen förening

                            Kram på Er

                            Micke
                            In Hoc Signo Vinces

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #44
                              Hej!

                              Hej!
                              Jag ar nu filmat i olika akvarieaffärer i Tallinn frågan nu är hur få upp dom på nätet Mvh Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

                                #45
                                Ursprungligen postat av annmari
                                Hej!
                                Jag ar nu filmat i olika akvarieaffärer i Tallinn frågan nu är hur få upp dom på nätet Mvh Ann-Mari
                                jag skulle vilja tipsa om youtube så lätt att nästan alla förstår annars har du ju photobucket, har du problem kan du fråga mig hur man gör

                                Kommentar

                                Arbetssätt...