Japp, har varit i Tallin, vackert ställe om man går åt rätt håll när man stiger av färjan. Har inte varit i akvariebutiken du nämner ovan, men kom gärna med fler butiker jag bör besöka. I Sverige finns det över en handfull ritkigt bra butiker enligt mig, och tror fortfarande inte alls att Estland har något att komma med i jämnförelse med sverige. Har du besökt någon akvarieförening där?
Varför inte arrangera ciklidernas dag?
Kollaps
X
-
Japp, har varit i Tallin, vackert ställe om man går åt rätt håll när man stiger av färjan. Har inte varit i akvariebutiken du nämner ovan, men kom gärna med fler butiker jag bör besöka. I Sverige finns det över en handfull ritkigt bra butiker enligt mig, och tror fortfarande inte alls att Estland har något att komma med i jämnförelse med sverige. Har du besökt någon akvarieförening där?Mvh Alex -
Hej!
Hej!
Som jag sa Alex dom är på gång,butiken i Rocca al maare går verkligen inte av för hackor sist jag var där hade dom VF Tefediskus riktigt fina faktiskt,dom har en hemsida som påminner lite om ciklid.se du ka gå in och titta där adressen är www.akvarist.ee ge dom tid Alex så kommer dom att bll riktigt braMvh Ann-Mari PS Det finns också en bra butik på Mulla tänav men den är svår och hitta till om man inte vartit där förut den ligger en bra bit från centrum,sen ska det finnas en bra butik i förorten MustamäeKommentar
-
Hej!
Hej!
Glömde säga nej jag har inte besökt någon akvarieförening där ännu men jag har kontakt med den ansvarige för akvarist.ee han heter Andres jalak,Mvh Ann-MariKommentar
-
Hej!
Hej!
Jo Alex en sak till,jag tror att skulle du besöka butiken i Rocca al maare så tror jag du blir ganska imponerad den är relativt stor ungefär som Leasing i Sundbyberg och det jag gillar där mycket är dom fantastiska designade akvarierna något man inte så ofta ser i Stockholm jag har sett modellar där jag inte sett i Stockholm i alla fall,men besök den den är verkligen värd ett besök,du åker buss från Tallinn centrum fråga på engelska efter Rocca al maare det är på höger sida färdriktingen på vänster sida har du Tallinns zoo bra att ha som riktmärke,Mvh Ann-MariKommentar
-
Hej!
Hej!
Ja nu åker man iväg till Estland men jag vill säga att nu har jag en ordentlig videokamera med mig ska försöka filma i en del akvariebutiker och lägga upp filmen på ciklid.se hoppas på bra film och förhoppningsvist en hel del ciklider på filmen jag är absolut inget proffs på videokamera men ska göra mitt bästa,Mvh Ann-MariKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hur många av oss på ciklid.se kommer ha nånting positivt i utbyte av Estland och deras akvarister? inte många tror jag. Men kul att du håller liv i tråden själv.Kommentar
-
Hej!
Hej!
Bright Blue det är aldrig fel och utbyta erarenhet med andra akvarister oavsett var dom bor.Tänk om en akvarist nõgonstans i världen skulle komma pü hur man odlar Altumscalar,jag undra hur mõnga som hõller altum dü skulle õka dit jag har en del felstavning det beror põ att jag sitter vid en estnisk dator lite annorlund tangentbord än sverige,Mvh Ann-MariPS Ska till Roccaalmaare idag och filma i akvariebutikenKommentar
-
Hej!
Bright Blue det är aldrig fel och utbyta erarenhet med andra akvarister oavsett var dom bor.Tänk om en akvarist nõgonstans i världen skulle komma pü hur man odlar Altumscalar,jag undra hur mõnga som hõller altum dü skulle õka dit jag har en del felstavning det beror põ att jag sitter vid en estnisk dator lite annorlund tangentbord än sverige,Mvh Ann-MariPS Ska till Roccaalmaare idag och filma i akvariebutikenKommentar
-
Ciklidens dag = Ciklidstämman tycker jag.
Trögt med akvarister i Sverige?? det tycker jag inte, enligt en undersökning i år ligger akvariefiskar på tredje plats över husdjur vilket jag tycker är bra nog.
Vi är en hyfsad stor förening och vi har en riktig bra tidning, ett ypperligt forum och dessutom rabatterade butiker. Den sidan du länkade fattar jag nada av men jag tror inte akvarist.ee är en ciklidsida utan mer allmänt inom akvaristik.
Jag har varken hört eller sätt nått från Estland i akvarieväg eller jo bara från dig annmari
Däremot tycker jag att man ser mer Danskar och Norrmän inom akvaristiken.Kommentar
-
Hej!
HEJ!
Lutt jag tycker ocksõ att NCS är en bra förening har aldrig sagt annat,däremot ska jag försöka göra en videofilm sõ bra jag nu kan,Mvh Ann-MariKommentar
-
Det låter jättekul med ciklidens dag men att montera upp 3-4 intressanta akvarium för bara en helg är ju inte det lättaste. Reptilmässor är ju betydligt lättare då dessa terrarier är betydligt mer mobila. Möjligt att man kan ha ett samarbete med en reptilmässa? Lockar ju mycket folk och det brukar säljas en del prylar som passar både reptil och akvarium.
Kanske att någon större akvarieförening med fin lokal har öppet hus en helg där de har lite föreläsning om ciklider och visar hur man sköter akvarium.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Kommentar
-
Hej!
Hej!
Jag ar nu filmat i olika akvarieaffärer i Tallinn frågan nu är hur få upp dom på nätet Mvh Ann-MariKommentar
-
Kommentar
Kommentar