LOVA?????.jo jag har just köpt en pool som säkert snart alla äger.å då följer det med ett start kit med bla:att man kan höja eller sänka ph värdet i vattnet.då slog det till i pann fläsket att man kanske kan höja ph värdet i akvariumet med det??????eller?
nu får ni inte idiot förklara mig....
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Blir nog ändå billigare med bikarbonat. Och det i sig är ju inte någon kostnad ändå...
Men visst är det kul med nya innovativa idér till akvaristiken...Kommentar
-
Har exakt samma hemma med till vår pool har heller ingen aning om de skulle funka till firrarnaKommentar
-
-
ja man måste ju testa sig fram här i världen om man ska få reda på saker å ting.för jag läste en gång på forumet att det människan kan dricka kan fisken simma i.(vatten då menar jag)bikarbonaten måste man väl använda kanske mer av tänkte jag?Kommentar
-
Natriumkarbonat funkar, men som sagts så är det lätt att överdosera. Bikarbonat kan inte höja över pH 8.3, men karbonat höjer snabbt upp mot pH 11...Kommentar
-
jo jag testade nyss å min ph mätare fick en chock å med 2 nypor natrimkarbonat i ett stort glas så small det till å gick tll 11 i ph direktKommentar
Kommentar