Första fisktankarna inför lokalstart i höst

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Första fisktankarna inför lokalstart i höst

Hej allihopa

Jag har nu börjat fundera på mina lite större kar som jag kommer börja med i lokalen till hösten. Som läget är nu har jag:

1 222 liter (bebos just nu av Rödzebror, Hongis och Aul. eureka)
    1 375 liter med BTN Rocky (bebos just nu av 10 Geophagus altifrons på 10-12 cm, 1 par Laetacara thayeri, 3 små Perualtum, några L205)
    2 540 liter (inte hämtade ännu)
    3 yngelkar (mellan 55-105 liter)
    1 sällskapskar med SA-tema (126 liter)

Som tankarna går nu funderar jag på attt göra så här:

222 liters: Eventuellt ps. demasoni (kanske med golden, men förmdodlingen blir det bara demasoni).
    375 liters: Flytta invånarna i 222 literskaret (alltså Malawicikliderna) hit, lägga till någon art.
    540 liters: SA-biotop. Köpa några scalarer till, gallra ut några jordätare när de parar ut (alltså jag plockar hit fiskarna som nu går i 375-karet).
    540 liters: Tanganyikakar med lite blandning (någon sandlekare, snäcklekare, substratlekare, ett stim Cyp. leptosoma (av någon sort).

Någon som har några tankar om dessa kar? Bör jag göra på något annat sätt? Jag vet att jag har lite svårt för att välja en biotop, gillar ciklider av alla de slag. Funderade ett tag på att köpa eldbukar eller zebraciklider till 222:an så att jag får in CA också (tanken har inte dött riktigt ännu). Tanken är inte heller att bara inrikta sig på odling, utan att dra upp någon kull när plats finnes. Fler kar kommer givetvis inhandlas i framtiden, men inte direkt.

Som alltid tacksam för synpunkter och råd

mvh Jocke
    Senast redigerad av Banderad; 16 July 2007, 21:29.
Arbetssätt...