Har ett tomt 300l kar med måtten 100*60*50(l*b*h) som ska fyllas men jag vet ej med vad. Skulle de funka med ett par Aequidens rivulatus? Eller har ni nåt annat tips? Hade i stort sett bestämt mig för discus men nu vet jag ej.
Vilka fiskar
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Klart du ska ha Discus.
Här är en inspirationslänk till några av mina.
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=53949Kommentar
-
Diskus, 3 par fjärilsciklider och ett stort stim corydoras, tex sterbai och några rödmunstetror skulle jag satsat på. Då ska du få se på grejer..!Kommentar
-
Kommentar
-
-
Jo men han gillade ju discus redan från början
Problemet med den fisken är att den är omgiven av en massa myter om att det är en massa jobb att hålla just Discus. Jag skulle vilja säga att det är mindre jobb med Discus än med de flesta andra fiskar, bara man gör "rätt" från början och läser på lite grann vad dom behöver.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Jo men han gillade ju discus redan från början
Problemet med den fisken är att den är omgiven av en massa myter om att det är en massa jobb att hålla just Discus. Jag skulle vilja säga att det är mindre jobb med Discus än med de flesta andra fiskar, bara man gör "rätt" från början och läser på lite grann vad dom behöver.
Amen!Mvh AlexKommentar
-
Kommentar
-
Discus är riktigt fina, skulle jag med vilja ha men de kostar ju en slant.
Du kanske skulle titta närmre på vad et finns mer för fisk i tropiska vatten? Även kolla up lite trevliga växter? Är själv mycket förtjust i det gröna ljuset från växtakvarium.Kommentar
Kommentar