jaa jag gillar själv purpurhuvudsbarb och kopparbarb.. för lämpig växter..
Nån som gillar sin karpfiskarna? barber mm??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
har haft praktbarber, mkt trevliga, dock dog 2st i ngn okänd sjukdom160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:D -
Vi håller Puntius sp. red lipstick (tror inte den är beskriven än) och Puntius vittatus hemma. Robin letar efter bilder nu säger han...Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
den är snyggt.. jag haft själv den diamantbarb tidigare den är vacker oxåå och samma jag favoritt så klart bäst min purpurhuvudsbarb är vacker fisk för hane färg vinröd med svart band.. o samma fint har två el tre ggr kommer jag inte ihåg mitt odling är rolig många yngel av kopparbarb..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
-
Det finns väl bara en kung bland karpfiskarna, och det är ju såklart koi Jag är på gränsen att kunna kvala in i gruppen "koi-nörd" snart verkar det som..Tony EnglundKommentar
-
Ja barber har jag gillat i ca 30 år. Favoriten är ändå praktbarb och
jag skulle nog kunna betala en hel del för att få tag i vildfångade ex.
En annan favorit är guldbarb,mässinbarb. Att korsa mässingbarb med
guldbarb är kul då man ofta får fram rikigt fina ex. Många guldbarber
i affärerna ser väl så bleka ut.
I planerna ingår även att snart införskaffa odessabarber.Kommentar
-
Robin: men jag måste säga att du fångade den ganska bra faktiskt....vad använder du för kamera och har du för objektivKommentar
-
Kommentar
-
I rätt sällskap är barber fantastiska firrar. Många av dem är lite väl aggro för att hållas med snällare arter, och en del är för livliga till lugna firrar - men rätt sammansatt fiskuppsättning så blir det fart i karet!!
Själv har jag guldbarb, indisk högfensbarb och Lipstick som Robin & Gabbi också har. Lipsticken är störtskön - när de är verkligt i stöten blir de kolsvarta med enbart den där röda munnen. Blir inte särdeles stora heller. Gillar nog de flesta barber som inte blir alldeles för stora (oki, Koi är fina de med, men jag räknar inte dem till akvariefirrarna). Kopparbarb och nätbarb är gamla favvisar. Fjärilsbarben är också grann, likaså nayaranin.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Jag gillar Puntius rhomboocellatus (tror det är Puntius) som jag tycker är riktigt läcker.Mvh
RobinKommentar
Kommentar