Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrickeriksson
    Användare
    • October 2007
    • 355

    Något som får det att vattnas i munnen... kräftor fångade i Okanagan Valley som ligger på den västra kanten av Rocky Mountains.
    Patrick Eriksson

    Kommentar

    • patrickeriksson
      Användare
      • October 2007
      • 355

      En strumpebands snok i trädgården.
      Senast redigerad av Robin; 13 February 2008, 09:44.
      Patrick Eriksson

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        Ursprungligen postat av patrickeriksson
        En strumpebands snok i trädgården.
        Fast inte nu va? Tyckte jag läste att du inte kommer ut pga all snö.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

          Ursprungligen postat av Lene
          Abborre, gädda och sik är det mest av men även harr och öring finns den en del av här. Röding finns numera nästan bara uppe i "lappsjöar" (som t.ex. där ni var vid St Sjöfallet) men där får bara samer fiska, eller om man råkar känna någon lappgubbe som man kan följa med. Fast det går alltid att få tag i röding till relativt bra pris (runt hundringen per kilo) från ett slakteri i Gällivare, och det är det värt ibland.
          Härliga naturbilder ni tar Jag tror inte vi fick fiska igentligen i den där sjön men ingen sa nåt o vi visste inte reglerna En kompis till mig byggde en varmrök av stora stenblock o så varmrökte vi röding med ris ifrån nåt träd, det smakade underbart


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • Mattias777
            Användare
            • November 2006
            • 1493

            Ursprungligen postat av patrickeriksson
            En strumpebands snok i trädgården.
            Det är inte bara fiskfoto du behärskar ser jag, verkar vara en snäll snok det där, finns det gift ormar där du bor?


            http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

            Kommentar

            • ozric
              Användare
              • March 2004
              • 3187

              Ursprungligen postat av patrickeriksson
              En strumpebands snok i trädgården.
              Hehe, nice! Apropå Strumpebandssnok lär det ha etablerats vilt någonstans i Swe. Vet nån var?? Har för mig att det var vid västkusten lite söderut...
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • March 2004
                • 3187

                Ursprungligen postat av HenrikV
                Kontrar med ett trädfoto jag med. Taget 15 november. Ja, himlen är sådär knallblå kalla, soliga vinterdagar! Snyggt mot kritvit snö.
                /Lene
                Det va förr om åren,ja... :/
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • jimpa
                  Användare
                  • October 2007
                  • 101

                  Ursprungligen postat av Lene
                  Kan ju faktiskt vara snyggt med rimfrost också (fast jag måste ju erkänna att jag föredrar en halvmeter snö dagen innan julafton ). Lyckad komposition med ett ståtligt träd!
                  Tack.

                  Var faktiskt första gången jag upplevt sådan rimfrost. Den var säkerligen 5 cm tjock på vissa träd. Var faktiskt häpnadsväckande att gå runt och titta på allt den lagt sig på.

                  Kommentar

                  • jimpa
                    Användare
                    • October 2007
                    • 101

                    Ursprungligen postat av HenrikV
                    Kontrar med ett trädfoto jag med. Taget 15 november. Ja, himlen är sådär knallblå kalla, soliga vinterdagar! Snyggt mot kritvit snö.
                    /Lene
                    Sådana där dagar längtar man efter så här när det är vinter. Underbart! Istället är det flera plusgrader och fåglarna har vårkänslor.

                    Kommentar

                    • Lene
                      Användare
                      • January 2007
                      • 42

                      Ursprungligen postat av Mattias777
                      Härliga naturbilder ni tar Jag tror inte vi fick fiska igentligen i den där sjön men ingen sa nåt o vi visste inte reglerna En kompis till mig byggde en varmrök av stora stenblock o så varmrökte vi röding med ris ifrån nåt träd, det smakade underbart
                      Jag ska inte gnälla på ert tjuvfiske... "Man ska inte kasta sten i glashus"
                      Rökt fisk är underbart gott! Har dock inte prövat röding, "bara" nyfångad sik och abborre (kanske harr också, minns inte). Antagligen var det enris din kompis använde, det är det klassiska, men det funkar med annat också.

                      Ursprungligen postat av ozric
                      Det va förr om åren,ja... :/
                      Ursprungligen postat av jimpa
                      Sådana där dagar längtar man efter så här när det är vinter. Underbart! Istället är det flera plusgrader och fåglarna har vårkänslor.
                      Det finns gott om plats i Norrland för fler att flytta in om någon saknar forna vintrars snötäcke i sydligare trakter.

                      Kommentar

                      • jimpa
                        Användare
                        • October 2007
                        • 101

                        Ursprungligen postat av Lene
                        Det finns gott om plats i Norrland för fler att flytta in om någon saknar forna vintrars snötäcke i sydligare trakter.
                        Vore jag desperat arbetslös och ensamstående så vore det ett alternativ.

                        Kommentar

                        • Lene
                          Användare
                          • January 2007
                          • 42

                          Ursprungligen postat av jimpa
                          Vore jag desperat arbetslös och ensamstående så vore det ett alternativ.
                          Nej, för allt i världen! Såna finns det nog av här. Det vi behöver är kreativa egenföretagare, gärna med fru och barn

                          Kommentar

                          • Klas A
                            Användare
                            • December 2004
                            • 104

                            Borde varit en rulltrappa...

                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=114789

                            Kommentar

                            • Lene
                              Användare
                              • January 2007
                              • 42

                              Ursprungligen postat av Klas A
                              Åh, underbart perspektiv! Gillar ljuset och färgerna också. Väldigt levande bild. Var är det någonstans? Som beskrivning har du skrivit "Trappan som går uppför Bräcka" - var/vad är Bräcka?

                              Kommentar

                              • Lene
                                Användare
                                • January 2007
                                • 42

                                Ojdå, jag var lite blind. Lusläste lite bättre och såg att det stod Fjärås Bräcka på ett ställe på sidan... Som f.d. västkustbo vet jag var Fjärås ligger.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...