If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2
Sen får du fota dina väggar hemma å visa vilka du framkallat genom ww.crimson.se
Jag har äntligen kommit till skott nu och skrivit ut 4 bilder som hänger på jobbet.
Det blev bra till slut men jag måste varna för den största storleken av Ikeas ram Ribba 70x100. Dels för att det är plast istället för glas, men okså för att passepartouten inte höll angivet mått och var 1,5 cm för stor. Det slutade med att jag bytte till 50x70 ram istället och monterade utan passepartout.
Som nykomlingar i basketettan ligger Höganäs basket i serieledning efter fyra omgångar.
Optik: 70-200/2.8 VR @175mm
Bländare: f/2.8
Slutartid: 1/400
ISO: 1000
1. Lugn vik
2. Promenadstig i förmiddagssol
3. Trädsvamp
4. Skarvar och hägrar på några öar (tittar man noga ser man att den vänstra skarven sitter och solar...)
5. Anka
Som nykomlingar i basketettan ligger Höganäs basket i serieledning efter fyra omgångar.
Optik: 70-200/2.8 VR @175mm
Bländare: f/2.8
Slutartid: 1/400
ISO: 1000
Ruggigt häftig bild, coola färger me tegelväggen osv. Gillas skarpt, men förstår verkligen om du vill byta till D300, äckligt mkt brus på ISO1000 me din
Gillas skarpt, men förstår verkligen om du vill byta till D300, äckligt mkt brus på ISO1000 me din
Det är ingen mening att byta till en D300 för brusets skull. I så fall är det en större sensor som gäller. Visst är brusbehandlingen lite förbättrad på D300 jämfört mot D200 men APC-S formatet blir ju aldrig lika bra som fullsensor, eller 1,3x som du kör.
Därför väntar jag att byta tills D400FX kommer eller D3:an finns till bra pris begagnad. Visserligen lockar D300:ans AF och batterigrepp lite.
Senast redigerad av Micke; 18 October 2007, 18:52.
Jag är sugen på fullformat, hdr me sigma 12-24 .. såg en 1Ds mark II ute för 26 000kr, så äckligt billigt så man borde slå till hehe..
Bra bild!
Men 1Ds är lite långsam till istället. Den du har är väl perfekt för sportfoto? Du får komplettera med en 5D till hdr-bilderna . Eller byta till en D3:a och få fullsensor, 9-11 fps och ISO 25600 i samma hus .
Kommentar