Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Förstår vad du menar Leask , även om jag tycker att det är rätt kul att fånga ögonblicksbilder av situationer som man kanske inte tänker på annars.
Skälet till att jag använde ISO 200 var att ljuset skiftade mycket pga molnighet. Men när solen tittade fram blev det väldigt korta tider.
Här är en mer vanlig bild.
Optik: Nikkor 70-200/f2.8 VR med TC17 @340mm
Bländare: f4.8
Slutartid: 1/1600
ISO: 200
Större format: http://www.riftlakes.com/foto/images/g75eOJadVy.jpgKommentar
-
Jag blev ju tvungen att testa det här med hdr. Lite kul var det allt, men jag tror inte riktigt det är min grej. Slängde iväg några bilder för att leka lite med.
1. Utsikten från mitt badrumsfönster. (Är man konstig om man monterar upp stativet i badrummet för att kunna ta en bra bild? )
2. Phalaenopsis.Daniel AndréassonKommentar
-
Ett litet småkryp
En liten spindel på besök i yngsta dotterns rum.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Micke.. hehe ja sånt kan va kul, som min på Jonas Larholm "jag vill ha en synth farsan"
Dinajel. Riktigt bra första försök me hdr! Du skulle sett mina första jag tog
Å klart de är din grej, ut å fota me dig bara!Kommentar
-
Micke.. hehe ja sånt kan va kul, som min på Jonas Larholm "jag vill ha en synth farsan"
Kommentar
-
Några flygfän
1 Nässelfjäril
2 Fluga
3 Harkrankmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Gjorde ett halvhjärtat försök i Photoshop. Är dock inte bästa kompis med programmet...
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Tvåan i allsvenska skytteligan, HIF's Razak Omotoyossi i 5-0 matchen mot Kalmar.
Optik: Nikkor 70-200/f2.8 VR med TC17 @340mm
Slutartid: 1/500
ISO: 100Kommentar
-
Henke i samma match.
Optik: Nikkor 70-200/f2.8 VR med TC17 @290mm
Slutartid: 1/750
ISO: 100
Större format: http://www.riftlakes.com/foto/images/x459EY1efB.jpgKommentar
-
Ny hdr..
klantade mig dock och hade för hög iso.. men men man lär sig av misstagen och den blev ju inte helt oanvändbar.Kommentar
-
Bildidéen är bra med något stort i förgrunden, det gillas. Men jag måste tjata vidare om centreringen, här tycker jag att horisonten kunde sänkts och om du gått lite närme kunde du fått ut solen längre till höger.Kommentar
-
nu tänkte jag lägga in en hilma massa bilder, lånade en Nikon D80 (tror jag) och tog massa bilder med ett 60 mm macro objektiv, det var nog det roligaste jag gjort på hela året!! o man blir bra sugen på att skaffa en :O
men bilderna kanske inte är så jättebra, och skärpan är väldigt mycket sämre pga att jag fick dom via mail, men men..visar dom iaf. säg gärna vad som är bra/dåligt!
//choffe
ps. inte så stor variation på motiv, men hade inte så mkt tid..Christoffer LundholmKommentar
-
-
Kommentar