If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2
En liten knappbock som jag sprang på häromdagen. Fotad med ett 70-200 2.8 IS. Riktigt gött objektiv som sprang upp på önskelistan
Väldigt fint ljus i bilden och skärpan är på topp men jag tycker att motivet är lite väl centrerat. Jag stötte på ett oskyggt rådjur igår och det stod och tittade länge på mig på 20 meters avstånd, givetvis var inte kameran med .
Visst är 70-200/f2.8 med bildstabilisering en trevlig optik .
Ideen gillar jag men jag skulle gärna sett hela det främre bladet också, och lite intressantare ljus. Ge det ett försök till!
Det främre bladet kan jag tyvärr inte trolla fram eftersom bilden blev tagen sådär... Ang. ljuset får du gärna ge mig tips hur det skulle kunna gå att förbättra, sen om jag klarar av det är ju en annan femma
Det främre bladet kan jag tyvärr inte trolla fram eftersom bilden blev tagen sådär... Ang. ljuset får du gärna ge mig tips hur det skulle kunna gå att förbättra, sen om jag klarar av det är ju en annan femma
Det var därför jag skrev att du skulle ge det ett försök till så att du kan testa med att ta med hela bladen. Morgon- och kvällsljus brukar fungera bäst. På Cutekids bild ovan ser man att solen stått lågt och färgtemperaturen är annorlunda än mitt på dagen.
En bild på delar av Nimis som är ett konstverk av drivved som ligger i den "självständiga" staten Ladonien vid Kullaberg. Det är en fantastisk fotoplats en sommarkväll som igår.
Founded on freedom of expression and art, Ladonia is an aspirant state, independent since 1996, located on the Kullaberg peninsula near southern Sweden.
Kommentar