If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2
här kommer en bild från norge, tycker den är rätt bra förutom att den är sne
OBS; tagen med vanlig digitalkamera
Här kommer lite bildkritik:
Tänker berätta hur jag själv skulle tagit bilden:
Jag skulle nog inte ha med stenarna nere i vänster hörn (stör mig lite på dem), jag skulle istället ha gått fram och haft bara båten i förgrunden. Det är en fin himmel, synd att det inte var vid solnedgång du tog bilden. Blir finare ljus då.
Gillar verkligen totalreflektionen i vattnet!
Senast redigerad av cikliden_90; 29 July 2007, 15:15.
Laesk
Härliga evenemangsbilder. Var i Mariehamn när några av skeppen som skulle delta i tall ship race låg i hamnen. Inte lika häftigt foto som konsert bilderna dock.
Senast redigerad av cikliden_90; 29 July 2007, 15:12.
Igår fick jag för mig att jag skulle knalla upp på ett berg här i närheten, det finns faktiskt ganska många bra utsiktsplatser här men just denna är det inte många som känner till, märkligt nog eftersom det är i mitt tycke nästan den bästa om man vill se Malung med omnejd. Just samhället syns dock inte speciellt bra, men dom stora sjösystenen öster om byarna får man en skapligt bra överblick på.
Tyvärr får man solen rakt i ögonen så det gick inte, åtminstone inte med mina bristfälliga fotokunskaper, att ta några bra utsiktskort, men jag knäppte några macrokort på halvmogna lingon och någon konstig blomma där skärpan hamnade rätt men ljuset fel, tyckte ändå att kortet blev ganska coolt.
Jag gillade fotot på båten i fjärran. Det blir nästan ett svartvitt foto. Vad gäller makrofotona så hade dom vunnit på att inte centrera motivet så mycket utan låta dom vara en bit åt ena sidan. Speciellt ljungen hade jag gärna haft mer åt höger och mer luft på vänstra sidan. Men fina kort ändå!
Kommentar