Något som får det att vattnas i munnen... kräftor fångade i Okanagan Valley som ligger på den västra kanten av Rocky Mountains.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
Abborre, gädda och sik är det mest av men även harr och öring finns den en del av här. Röding finns numera nästan bara uppe i "lappsjöar" (som t.ex. där ni var vid St Sjöfallet) men där får bara samer fiska, eller om man råkar känna någon lappgubbe som man kan följa med. Fast det går alltid att få tag i röding till relativt bra pris (runt hundringen per kilo) från ett slakteri i Gällivare, och det är det värt ibland.Kommentar
-
Kommentar
-
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
Var faktiskt första gången jag upplevt sådan rimfrost. Den var säkerligen 5 cm tjock på vissa träd. Var faktiskt häpnadsväckande att gå runt och titta på allt den lagt sig på.Kommentar
-
Sådana där dagar längtar man efter så här när det är vinter. Underbart! Istället är det flera plusgrader och fåglarna har vårkänslor.Kommentar
-
Rökt fisk är underbart gott! Har dock inte prövat röding, "bara" nyfångad sik och abborre (kanske harr också, minns inte). Antagligen var det enris din kompis använde, det är det klassiska, men det funkar med annat också.
Ursprungligen postat av ozricDet va förr om åren,ja... :/Ursprungligen postat av jimpaSådana där dagar längtar man efter så här när det är vinter. Underbart! Istället är det flera plusgrader och fåglarna har vårkänslor.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Borde varit en rulltrappa...
Kommentar
-
Kommentar
-
Ojdå, jag var lite blind. Lusläste lite bättre och såg att det stod Fjärås Bräcka på ett ställe på sidan... Som f.d. västkustbo vet jag var Fjärås ligger.Kommentar
Kommentar