If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2
Drd: Fina bilder! Jag har egenligen för dåliga kunskaper för att uttala mig om den typen av bilder men gör ett försök ändå. Bilderna har bra skärpa en några är riktigt actionfyllda, "mitt på dagen ljuset" känns lite hårt och några horisonter lutar ganska kraftigt. Som sagt riktigt bra bilder.
Drd: Fina bilder! Jag har egenligen för dåliga kunskaper för att uttala mig om den typen av bilder men gör ett försök ändå. Bilderna har bra skärpa en några är riktigt actionfyllda, "mitt på dagen ljuset" känns lite hårt och några horisonter lutar ganska kraftigt. Som sagt riktigt bra bilder.
Tackar Micke !
Jo det där med lite lut på horisonten e ett kapitel för sig tyvärr
Jag lyckas mest med det när jag har kameran på högkant.
Det är lite halvsvårt att hålla rakt med 100-400:an på frihand, igår då så blåste det som satan oxå som ni ser på korten så det gjorde inte saken enklare precis.
Vet inte heller om man kan räta upp horisonten på nåt vis i mitt AcdSee ?
Blir riktigt sugen på ett vidvinkel nu (Ska dock skaffa ett tele först) Tyvärr så är 10-20 i en helt annan prisklass än vad jag har råd med. Har tittat på Tokina AF 19-35/3,5-4,5, någon som testat det? bra el dåligt?
Just nu får jag nöja mig med kitoptiken..
Bild från igår kväll
Linus... Du va sugen på vidvinkel sa du, men 19-35 är ju inte vidvinkel? jag tycker att du absolut ska spara ihop till ett Sigma 10-20 ist. Ha inte för brottom me att köpa prylar, köp bra grejjer ist!
Tips, när du fotar byggnader me räta linjer osv så fota endel mkt runt om me, så du inte zoomar in för mkt eller ställer dig för nära. För då kan du i efterhand räta upp de i "lens correction" under Filter - Distort i ps!
Tips, när du fotar byggnader me räta linjer osv så fota endel mkt runt om me, så du inte zoomar in för mkt eller ställer dig för nära. För då kan du i efterhand räta upp de i "lens correction" under Filter - Distort i ps!
Linus... Du va sugen på vidvinkel sa du, men 19-35 är ju inte vidvinkel? jag tycker att du absolut ska spara ihop till ett Sigma 10-20 ist. Ha inte för brottom me att köpa prylar, köp bra grejjer ist!
Nä det har du rätt i, stirra mig väl blind på vilken kategori den låg under. Blir att spara istället. Kommer dock ta lång tid innan jag har råd med någo sånt.
Senast redigerad av cikliden_90; 11 September 2007, 08:18.
Kommentar