Stoppade i lite tanganyika hemma för att få lite kontrast mot alla malawiciklider man har i lokalen.
Blandningen råder det nog delade meningar om =) Akvariet är på 860 Liter.
Fiskar
Callochromis macrops (Tanzania) 4st
Ophthalmotilapia nasuta (Kachese) 4st
Tropheus sp. "Black" Körsbär 7st
alla fiskarna är ca 5-7cm
Nu vill jag blanda i nått mer för att få som en liten värld så att säga, jag vill inte bygga på med fler av samma arter =)
funderade på nått så vanligt som apelsinciklid eller nått liknande... vore skoj med någon substratruvare.
Man ser ju mycket roligt när man letar men jag har dålig koll på tangayika överlag vilket kanske märks på dom arterna som redan simmar tillsamman =)
Men 2 arter till känns det som att det behövs för att skapa en liten värld... men vad
Blandningen råder det nog delade meningar om =) Akvariet är på 860 Liter.
Fiskar
Callochromis macrops (Tanzania) 4st
Ophthalmotilapia nasuta (Kachese) 4st
Tropheus sp. "Black" Körsbär 7st
alla fiskarna är ca 5-7cm
Nu vill jag blanda i nått mer för att få som en liten värld så att säga, jag vill inte bygga på med fler av samma arter =)
funderade på nått så vanligt som apelsinciklid eller nått liknande... vore skoj med någon substratruvare.
Man ser ju mycket roligt när man letar men jag har dålig koll på tangayika överlag vilket kanske märks på dom arterna som redan simmar tillsamman =)
Men 2 arter till känns det som att det behövs för att skapa en liten värld... men vad
Kommentar