Fisk och akvarierelaterade bilder - del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Fy FAN va snyggt rent ut sagt! .... Påminner lite om i min förra lägenhet då jag hade två st 375 liters brevid TV:nKommentar
-
Kommentar
-
hehe .. ja de va gött å ha karen brevid , då de va reklam på tv:n va de bara å vrida huvudet lite å kolla firrarna istKommentar
-
Diskusbilder
Längesen det blev bilder på riktiga fiskar
Såhär ser mina yngel ut nu. Drygt 12 cm.Mvh AlexKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Alexander Ylipää,
Dom ser väldigt bra ut, kul att dra upp så fina djur.Kommentar
-
Ja, verkligen! De ser väldigt välmående ut!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tack! De har växt cirka 1 cm/ månadvilket är perfekt tillväxt. Man kan trycka på dem ännu mer, men känner att det inte får gå för fort heller. Men gudars vilket slit det är! Hade ignen aning om hur mycket jobb det låg bakom. Speciellt när man kör på vanliga slang och hävert, nuförtidern när auto. vattenbyte är så populärt
Ska andas ett tag och sedan försöka köra ihop de två diskusarna på de senaste bilderna ovan.Mvh AlexKommentar
-
Vad är de matade med?
Det ser verkligen ut som du fått belöning för slitet Alex...så misströsta inte med vattenbytesjobbet.Kommentar
-
Främst matade med Tetra Bits discus granulat, via foderautomat sen 1 månaders ålder. Sedan bitvis fryst golden gate artemia och på senare tid mycket stendkermix (oxhjärta). Funkar klockrent. Temperatur 30 grader precis och vattenbyte var och eller varannan dag. 4 filter. 2 luftdriva skumfilter,e tt ytterfilter och ett droppfilter(nitratfilter).Mvh AlexKommentar
-
Vad har du för lysrör till dem?Kommentar
-
Jag bytte just vatten i karen här hemma och upptäckte att man inte kan lita blint på blandaren i duschen. Efter att ha fyllt 540-karet utan problem var det dax för 375an där troffarna och multisarna går. Helt plötsligt såg jag att en av multisarna blev helt stel och flera av troffarna försökte hoppa ur karet. Det visade sej att av någon anledning kom det bara svinkallt vatten ur kranen! Skruvade på varmare vatten och fick upp tempen lite, så nu verkar alla vara pigga och krya igen. Men man får ju lite panik när man ser troffar som ser ut som på bilden...
Lägger upp en bild på min "akvariehörna", så ser ena delen av vårat vardagsrum ut. Funderar på att sätta en lika stor växt på andra sidan 540-karet också samt sätta upp en rumsavdelare (gardin från taken) för att öka mysfaktorn ännu mer i hörnan.
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
Kommentar