Fisk och akvarierelaterade bilder - del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Snygga bilder Patrick!
Här bild av sämre kvalité, men roligare.
Ynglen blev frisimmande igår och det var som vanligt roligt att se föräldrarnas frenetiska försök att hålla ihop ynglen,
Intressant oxå när jag råkade släppa ner lite svarta mygglarver (frysta-tinade)som var lika stora som ynglen, precis i yngelskocken. Föräldrarna tog omväxlande yngel och mygglarver i mun och det är fantastiskt att se hur de "smakar av" vad de har i mun för att sedan spotta ut ynglen och svälja mygglarverna.Kommentar
-
De kan vara snygga nar de fargar ut, en del arter valdigt snygga. Sedan ger de ett helt annat intryck an andra ciklider. Det ar svart att forklara. Det ar som om det ar nagot urgammalt, nastan overkligt, over madagaskarciklider. Detta galler aven de indiska cikliderna. En hel del har ett rent uttryck som gor att de vackra pa samma satt som en sjoslipad sten. Detta galler ju inte Katria katria och Paretroplus grandidieri som ser ut att tagit en tur genom en cementblandare men aven det far dem att fa nagot sarskilt pa samma satt som obegripliga djuphavsfiskar.Kommentar
-
Fast ar det verkligen en Paretroplus pa tredje bilden? JAg tycker att det ser ut som en Pthychochromis (vilket min nedlatande kommentar gallde). Paretroplus ar generellt sett ratt snygga fiskar.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Snygga bilder Patrick!
Här bild av sämre kvalité, men roligare.
Ynglen blev frisimmande igår och det var som vanligt roligt att se föräldrarnas frenetiska försök att hålla ihop ynglen,
Intressant oxå när jag råkade släppa ner lite svarta mygglarver (frysta-tinade)som var lika stora som ynglen, precis i yngelskocken. Föräldrarna tog omväxlande yngel och mygglarver i mun och det är fantastiskt att se hur de "smakar av" vad de har i mun för att sedan spotta ut ynglen och svälja mygglarverna.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Den där fula cikliden kan se ut så här.. http://www.tsamisaquarium.gr/images/...urissati-4.jpgMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Tackar tackar. Alltid kul med scalarer som klarar av yngelvården.
Filmade familjen och slängde upp på tuben.
Lite ryckigt och okoncentrerat så här mitt i natten
Men kul är det att se de små liven.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Läckert wilhelm riktigt fint när de spänner sig och försvarar sina yngel så där.
ger du dom nykläckt artemia eller kör du någo fryst som typ bosmider på dom?Kommentar
-
Fin video på föräldrarna och ynglen Wilhelm!
Lite roligt med de relaterade videorna till höger...fysik...och bara fysik.Kommentar
-
-
-
-
Kommentar