Fisk och akvarierelaterade bilder - del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
deelay....foton...
Jag vill gärna se praktexemplar av Lithobates...men givetvis även andra arter som du har. Öööööös på nu!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Har du kvar Caramban ??mvh StefanKommentar
-
Några bilder på min Fryerihane som är sur som f-n på stora P. Phenochilus hanen Som tur är så är Phenochilushanen tuff nog att bita tillbaka.Kommentar
-
Stiffe
Det är sånna T. muzimu green fast dom är inte gröna utan det är den varianten som förmodligen är en korsning från någon damm enligt en skriven av P. Schupke.
Jag ska träna på att hålla dom under olika förutsättningar för att se vad dom tål och inte. Enligt boken skall dom av någon annledning vara lite känsligare än många andra troffar... Jag tänkte eventuellt senare skaffa lite olika för att odla på så jag vill som sagt testa gränserna först. Caramban åkte ju ut från hemmet tidigt då dom inte ville foga sig utan bara simma som hysteriska valpar längs rutan =)
Erik Ö
Den ser som sagt lite små sur ut den där... fast det är ju lite charmigt att dom ser så sura ut =)Kommentar
-
-
Lite mer udda fiskar
Bild 1: Haplochromis thereuterion hane
Bild 2: Haplochromis thereuterion hona
Bild 3: Haplochromis sp."silver stilletto"
Bild 4: Sarethedon melanotheron melanotheronKommentar
-
Hej Albin. Med all respekt - ganska udda och nästan fula ciklider dessa Madagaska arterna ...eller är de egentligen inte detta? Vad är särskilt med dem - förutom att de verkar vara just ovanliga och udda?
Hoppas du kan ursäkta min rättframhet!
P.S kribensisarna växer och de är, tycker jag, trots sin litenhet skitsnygga. Är grundfärgen gul både för honor och hanar? - ser lite rött i fenor på några dessutom! D.SMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Hej Albin. Med all respekt - ganska udda och nästan fula ciklider dessa Madagaska arterna ...eller är de egentligen inte detta? Vad är särskilt med dem - förutom att de verkar vara just ovanliga och udda?
Hoppas du kan ursäkta min rättframhet!
P.S kribensisarna växer och de är, tycker jag, trots sin litenhet skitsnygga. Är grundfärgen gul både för honor och hanar? - ser lite rött i fenor på några dessutom! D.S
Japp grundfärgen är gul, är det rött i fenorna är det troligen hanar.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Snygga bilder Patrick!
Här bild av sämre kvalité, men roligare.
Ynglen blev frisimmande igår och det var som vanligt roligt att se föräldrarnas frenetiska försök att hålla ihop ynglen,
Intressant oxå när jag råkade släppa ner lite svarta mygglarver (frysta-tinade)som var lika stora som ynglen, precis i yngelskocken. Föräldrarna tog omväxlande yngel och mygglarver i mun och det är fantastiskt att se hur de "smakar av" vad de har i mun för att sedan spotta ut ynglen och svälja mygglarverna.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
De kan vara snygga nar de fargar ut, en del arter valdigt snygga. Sedan ger de ett helt annat intryck an andra ciklider. Det ar svart att forklara. Det ar som om det ar nagot urgammalt, nastan overkligt, over madagaskarciklider. Detta galler aven de indiska cikliderna. En hel del har ett rent uttryck som gor att de vackra pa samma satt som en sjoslipad sten. Detta galler ju inte Katria katria och Paretroplus grandidieri som ser ut att tagit en tur genom en cementblandare men aven det far dem att fa nagot sarskilt pa samma satt som obegripliga djuphavsfiskar.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar