If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Skitsnygga fiskar och och fantastiska bilder, drd. Jag har kunnat luska mig till att du har god hand med särskilda malar när jag läst runt på nätet nu en tid. Vad har du i malväg? och har du dessa i särskilt/särskilda kar. Verkar ju få lek också på lite udda varianter. Jag är impad...
Man tackar johan
Hmm....god hand med malar , jodå det har man väl kanske man kan säga.
Eller jag gör deras tillvaro så enkel som möjligt med gott om käk och bra vatten och sjysst cirkulation och dom betalar tillbaka genom att leka och producera avkomma
Som just nu så har jag nog 100 små L333 gående i 2 olika kar + att hanen som är farsa till dom ligger och vaktar en ny kull på kanske 50-75 yngel som snart ska få flytta till egen barnkammare.
I malväg här hemma så simmar det diverse corydoras,mestadels sterbai som jag oxå har lite smått på g från.( ett 20-tal encentimetersyngel)
Har också mina L333 ju och där är 6 eller 7 stora djur och så ett par L200 high-fin,en fetstor 40 cm´s gibbiceps, ett lekpar vanlig ancistrus och några 100 yngel,4 st L183 och så är där ett par sturisom aureum och 50-60 yngel av dom och sen är det säkert flera malar som jag glömt just nu.
Jo förresten dom vuxna malarna förutom ancistrusparet simmar i 720 karet och där verkar vara optimal trivsel för dom leker regelbundet och mår bra.
Grenmalarna har fått för sig att leka nuförtiden i jättevallisnerians blad uppe i strömmen från ytterfilternas utblås.Innan så lekte dom bara på framrutan högt upp.
L333 malarna leker i grottor som jag har i karet.
Deelay om du kikar noga som fasen ser du att nosen på jordätaren e lite lite oskarp....då går det boooott serru
Hade först planer på det med tävlingen när ja så resultatet i kameran.
Jag tycker att nosen är inte det viktiga i bilden utan det är skärpan på ögat och ynglena plus stämmningen i hela bilden... nosen kommer i 4e hand, alla kan ta en skarp bild med blixt men att välja det som ska vara i focus och se till att det är skarpt är det få som klarar så därför tycker jag bilden vara bra =)
Edit
Jag kollade på förstoringen och det kanske är gränsfall som du säger.
Jag kämpade med skärpa hela tiden förut men på nått sätt tröttnar man på skarpa bilder och tittar efter annat i bilden. Jag menar nu inte att dom ska vara suddiga =)
Senast redigerad av deelay; 01 December 2007, 19:46.
Nä iofs du har lite rätt i att det inte behöver va 100 % skärpa på snoken i detta fallet eller alla för den delen heller men jag tänkte att va fasen, jag tar ett bättre med skönare färger till januariracet
1:a advent är kattens dag och Linköpings kattklubb visade upp ett gäng katter på Fyra tassar och jag passade på att fota några redigt snygga firrar som simmar omkring i burkarna. En del namn kommer jag inte på så här i natten.
Kommentar