Fisk och akvarierelaterade bilder - del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

Ursprungligen postat av hanna
    Inte helt lätt. Sist fick jag förhandla en hel del innan jag ens fick plocka in ett 20l yngelakvarium.
    Du får lära dig att använda lite knep.

Det är inte bara min hobby vi pratar om utan även en väldigt vacker möbel

För att hantera kostnader så använder du formeln:
    Ta bort en nolla och dela i två så blir priset mera hanterbart
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Gabbi
      Användare
      • April 2002
      • 897

Ursprungligen postat av LN

För att hantera kostnader så använder du formeln:
      Ta bort en nolla och dela i två så blir priset mera hanterbart
      Som typ pesetas?
      www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

Ursprungligen postat av ozric
        http://ciklid.se/fototavling/bidrag/...ularis-tav.jpg

Är inte riktigt hemma på dessa fiskar men är denna bra i formen?? Skall de se så ut? Jag gissar åas att den är åt det smällfeta hållet...
        Baskat snygg iaf!!
        Jag vet inte hur de ska se ut egentligen men den där fisken ser ut att vara uppgödd på proteinrika pellets och för mycket sådant. Ser konstigt ut i mina ögon. Jag har säkert fel men även verkligheten är konstig ibland.
        Mvh
        Robin

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Ursprungligen postat av Gabbi
          Som typ pesetas?
          NO habla espanjoll

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Ursprungligen postat av Gabbi
            Som typ pesetas?
            Ja eller flytta kommatecknet 2 steg till så blir det bath, attans vad jag saknar tailand.Janne

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av joe
              En liten undran till er angående mina P. Nyererei som är köpta som "Ruti island" - ibland tycker jag att det verkar stämma, men av och till så känns det som om det trots allt är nån blandning. Kungen - ovan - hat mycket emellanåt mycket drag av "Makombe" dvs enligt mig mörkare och mer vinröd över ryggen. Nån som har en åsikt??
              Tycker din Ruti hane ser mer ut som ruti än min iaf. Makobe har mer svart i sig och längre streck...... de jag har sett iaf

Kommentar

• LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

Ursprungligen postat av malawijanne
                Ja eller flytta kommatecknet 2 steg till så blir det bath, attans vad jag saknar tailand.Janne
                Usch ja håller me dig.
                Tänk att sitta med en Sang Thip och en Beer Chang på en strandbar o bara glo ut på havet. 27 grader varmt o solen på väg ner.
                Tusan oxå var du tvungen att börja med det Janne

Kommentar

• joe
                  Användare
                  • June 2006
                  • 1451

Ursprungligen postat av endymion
                  Tycker din Ruti hane ser mer ut som ruti än min iaf. Makobe har mer svart i sig och längre streck...... de jag har sett iaf
                  Det känns bra att höra - jag antar att de växlar en del ifärg efter humör etc..
                  Om nån är intresserad så kommer det förmodligen finnas släktingar i påse på GCG:s auktion nästa helg!
                  MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Tjoffen
                    NCS Medlem
                    • November 2006
                    • 46

M. subocularis

Robin och ozric, Mylochromis subocularis är inte nån liten smal sill ;-)
                    Den ska vara ganska robust, det har alla mina varit genom åren. Den som
                    ni länkade till (Laesks foto) äter inte pellets, jag ger den bara räkmix.
                    Beteendet skiljer mellan olika individer, en del kan dominera hela akvariet
                    medans andra är väldigt snälla mot sina medinevånare.

Kommentar

• Erik Österlund
                      Användare
                      • January 2005
                      • 3788

Sur kille

Acei Ngara

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Ursprungligen postat av Tjoffen
                        Robin och ozric, Mylochromis subocularis är inte nån liten smal sill ;-)
                        Den ska vara ganska robust, det har alla mina varit genom åren. Den som
                        ni länkade till (Laesks foto) äter inte pellets, jag ger den bara räkmix.
                        Beteendet skiljer mellan olika individer, en del kan dominera hela akvariet
                        medans andra är väldigt snälla mot sina medinevånare.
                        Hej Tjoffen. Är denna art varierande då bilden visar mer rött här och tidigare bilder påvisar gul kropp med röda inslag?

Kommentar

• Erik Österlund
                          Användare
                          • January 2005
                          • 3788

1. Köttbullen
                          2. Tropheops
                          3. Rostratus hane

Kommentar

• Tjoffen
                            NCS Medlem
                            • November 2006
                            • 46

M. subocularis

M. subocularis är ju variabel i utseendet beroende på var i sjön den är fångad.
                            Men den variationen vi pratar om här är nog till största delen orsakad av hur
                            bilden är tagen, plus lite individuell variation. Grundfärgen på kroppen är orange/blå Hm... sen är varje fjäll rött i kanterna så att det bildas ett nätmönster. Den varianten som förekommer i akvarium ska vara fångad i
                            lake malombe där även C. moori fångades förr.

Kommentar

• mabbo
                              Användare
                              • August 2006
                              • 61

M.subocularis

Ursprungligen postat av Tjoffen
                              M. subocularis är ju variabel i utseendet beroende på var i sjön den är fångad.
                              Men den variationen vi pratar om här är nog till största delen orsakad av hur
                              bilden är tagen, plus lite individuell variation. Grundfärgen på kroppen är orange/blå Hm... sen är varje fjäll rött i kanterna så att det bildas ett nätmönster. Den varianten som förekommer i akvarium ska vara fångad i
                              lake malombe där även C. moori fångades förr.
                              Bilderna på min subocularis hane är tagna innan den färgat ut helt, den är mycket rödare nu. Matad med räkmix utan tillsatser. Oxå malombe varianten. Har inga aktuella bilder då kameran gått sönder.

Kommentar

• malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

Ursprungligen postat av mabbo
                                Är tyvärr ingen fotograf men jag tycker verkligen att subocularis är en trevlig ciklid som man ser allt för sällan.
                                Ja tyvärr är det väl så att den har blivit ovanlig.
                                Min teori är att när hinderin kom som är rätt så snarlik om man kollar på utfärgade hannar, fast hinderin har mera rött i sig.
                                då blev det så att marknaden bestämde sig för att hinderin var snyggare.
                                Och konsekvensen blev att odlarna odlade hellre hinderi än att odla en fisk som subcolaris. Och självklart gjorde jag samma sak, det finns ju ingen anledning att fylla upp mina baljor med en fisk som ingen vill ha.Janne

Kommentar

Arbetssätt...