Lite kanske
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
LN: På bilden ser det kanske ut som att armaturen sitter högt över karet. I instruktionsboken stod att den skulle hänga MINST 30cm från vattenytan, efter att ha mätt med tumstock kan jag konstatera att det är 29,5cm "luft" mellan armaturen och täckglasen. =)
Fiskabesättningen blir troligen någon Labeotropheus variant, en grupp C. moorii, en stor grupp saulosi och eventuellt nånting mer (tex klassisk rödzebra).
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
LN: På bilden ser det kanske ut som att armaturen sitter högt över karet. I instruktionsboken stod att den skulle hänga MINST 30cm från vattenytan, efter att ha mätt med tumstock kan jag konstatera att det är 29,5cm "luft" mellan armaturen och täckglasen. =)
Fiskabesättningen blir troligen någon Labeotropheus variant, en grupp C. moorii, en stor grupp saulosi och eventuellt nånting mer (tex klassisk rödzebra).
Mvh
Björn
OK, det var klassisk malawiblandning.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Att stoppa ner en svensson blandning i den burken är som att köra koskit i en merca. Saulosi i en stor grupp är helt ok men ihop med rödzebra och moori blir det en trist blandning i mina ögon.
Jag ställer upp och skänker fisk till den burken bara det inte blir en svensson blandning.
Med andra ord, burken ser så bra ut nu så varför inte gå hela vägen?=)
Ps. jag är redo för hårt motstånd nu! =)Senast redigerad av deelay; 10 November 2007, 22:55.Kommentar
-
Kommentar
-
Efter att sändningen blivit 1 dygn försenad + lite strul på Arlanda i dag (Veterinären fick ett akutfall och blev väldigt sen) så gick det bra.
För er som undrar så importerade vi följande arter.
Amphilophus rhytisma
Amphilophus uropthalmus
Archocentrus centrarchus
Herichthys pantostictus
Nandopsis haitiensis
paraneetroplus bulleri
Thorichthys. sp Mixteco
Tomocichla asfraci
Vieja heterospilus
Suddig bild på T.asfraciKommentar
-
Efter att sändningen blivit 1 dygn försenad + lite strul på Arlanda i dag (Veterinären fick ett akutfall och blev väldigt sen) så gick det bra.
För er som undrar så importerade vi följande arter.
Amphilophus rhytisma
Amphilophus uropthalmus
Archocentrus centrarchus
Herichthys pantostictus
Nandopsis haitiensis
paraneetroplus bulleri
Thorichthys. sp Mixteco
Tomocichla asfraci
Vieja heterospilus
Suddig bild på T.asfraciKommentar
-
Kommentar
-
Ni kunde väl ta in lite flowerhorns meKommentar
-
fast då får man nog köpa dem i asien istället. För det är väl från USA ni har importerat.
Jag skall kanske ta in några FH varianter nästa år.
1.en gammal bild på min dominantaste hane.
2. "beta" hanen rätt dålig bild men jaja den är iaf "dagsfärsk" (mycket texas i kroppsformen)Kommentar
-
Deelay, det var inte snällt =(
Saulosi är mer eller mindre spikad, och delfinerna är sambons favorit.
Vad hade du själv haft i en sån burk, som inte bara är tråkiga tråkiga haplisar? Med tanke på inredningen och min smak så "måste" det bli ett kar med huvuddelen mbunas...
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Vad hade du själv haft i en sån burk, som inte bara är tråkiga tråkiga haplisar? Med tanke på inredningen och min smak så "måste" det bli ett kar med huvuddelen mbunas...
Mvh
Björn
Jag saknar mina Delfiner fortfarande trots att det var tre-fyra år sedan jag gjorde mig av med dom. De var dock livliga och honorna inte speciellt snälla med varandra. Det smällde i täckglasen hela kvällar ibland. Jag hade en hane med tre honor...ganska stora.
Faktiskt så tycker jag att du ska satsa på det som både du och sambon trivs bäst med och inte vad som är ballast för stunden. Våga stå emot trender...
Saulosi har jag också haft och den blev jag lite besviken på. Inte alls fullt så vacker hela tiden som man kan se på foton eller i karen emellanåt. Det är ändå en mycket vacker ciklid som är lite speciell.Kommentar
-
fast då får man nog köpa dem i asien istället. För det är väl från USA ni har importerat.
Jag skall kanske ta in några FH varianter nästa år.
1.en gammal bild på min dominantaste hane.
2. "beta" hanen rätt dålig bild men jaja den är iaf "dagsfärsk" (mycket texas i kroppsformen)Kommentar
-
Mvh
Björn3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
Kommentar