Fisk och akvarierelaterade bilder - del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
endymion,
enligt min uppfattning blir firrar missbildade av två orsaker, dels brister i fodret och dels bakterieinfektioner som små. Blir en del kullar ok så kan man i princip utesluta fodret som felkälla, men det kan vara värt att testa med kompletterande foder ändå. Återstår bakterieinfektioner, vilket kan vara lurigare att komma åt.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar
-
Härligt fint kar som ger en skön känsla av att man har en bit av naturen i rummet. Jag skulle definitivt vilja ha ett sådant kar i min lägenhet!Kommentar
-
Grymt snygg bild B-mark, den skulle du vunnit med i en tävling tror jag =)Kommentar
-
-
endymion,
enligt min uppfattning blir firrar missbildade av två orsaker, dels brister i fodret och dels bakterieinfektioner som små. Blir en del kullar ok så kan man i princip utesluta fodret som felkälla, men det kan vara värt att testa med kompletterande foder ändå. Återstår bakterieinfektioner, vilket kan vara lurigare att komma åt.
Hilsen,
PKommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Kan bero på toxisk påverkan i form av kemiska ämnen som orsakar skador tidigt i utvecklingen. Har du t.ex medicinerat karen där ynglen kläckts eller möjligen använt annat preparat som kan ha påverkat dess utveckling menligt?
Annars liknar fisken på bilden många andra bilder jag sett på fiskar med dåligt utvecklat nosparti. I flera av de fallen anges syrebrist som orsak. Syrebrist på ett tidigt stadium skulle alltså innebära att fiskens blodkärl inte utvecklas fullt ut vfr vävnaden heller inte växer på ett normalt sätt. Detta bör såklart bara begrundas då jag ej kan "bevisa" dess riktighet. Ngn som besitter större kunskaper om detta rent medicinskt kan kanske förklara på ett mer vetenskapligt sätt.(eventuellt ochså i en egen tråd om det nu inte redan finns...)
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det är en Vieja regani och den kommer ifrån Mexiko.
http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=562Kommentar
-
Det är en Vieja regani och den kommer ifrån Mexiko.
http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=562Kommentar
-
Har lagt upp bilder på den här firren förut, men nu har jag lite bättre kamera så jag har tagit lite nya bilder. ca korsningKommentar
Kommentar