Ska ahlin alltid vara vit i bläsen? Jag ska erkänna att ahli har jag inte så stor erfarenhet av. Därimot har jag haft Lithobates och det är det inte. Men blandning kan det ju vara, Litobates:en har jag ju hört är rätt så korsningbenägen. Lägger upp en bild till, skriv gärna era åsikter igen. Så ska jag upplysa ägaren av fisken (inte jag) om det är en trolig hybrid.
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kooola Nilaborrar
får man fråga vad du fick ge och var du hittade dom
mums om du tröttnar så hör av dig (smakar inge gott ändå)
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
För det första så ser det inte alls ut som en Sciaenochromis ahli, utan om det nu skulle vara en korsning så är det i sådana fall mellan Sciaenochromis fryeri och Otopharynx lithobates. Jag tycker dock att det ser ut som en O. lithobates...kanske en "Thumbi west" variant. Det är inte helt omöjligt att det är en korsning heller, men mitt första intryck var att det är en lithobates.
Kommentar
-
Vad är skillnaden mellan L. calcarifer (barramundi) och L. nilocticus (Nilabborre), vad jag vet går båda under Nilabborre i handeln.Kommentar
-
Kroppsformen är det inget som man kan utröna att det är en korsning. Det är på färgen på fisken som ser suspekt ut, har aldrig sett ahli med gul bläs,gula ögon och gul ryggfena. Ahlin bör oxå ha starkare blå färg på kroppen. Samt det första intrycket jag fick och det sa: "fan det där ser inte normalt ut" , första intrycket brukar vara en ganska bra indikator.
Mvh/ JoelKommentar
-
-
Det är Tropicariet i Kolmården som har dem. Så du får väl kontakta dem när de växt ur deras 3 m³. De hade växt från 9 till 30 cm sen i Januari.Kommentar
-
Kikat på lite bilder på nätet nu, samt jag har ju sett fisken i verkligheten. Jag måste ju säga att jag är rätt övertygad att det är en hybrid, beteende var inte som de Litobates jag har sett. Plus att man inte kunde se minsta antydan till de tre prickarna på sidan på fisken.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
Ilangi "red" och leleupi
Tropheus moliro, färgen är helt annorlunda i irl till det bättre.
Tropheus pemba
KilesaKommentar
-
Kanonfina firrar! Särskilt S.fryeri...och T. duboisi, Maswa...Mpimbwe...
Men andra fotot på Mpimbwe är ett montage va? Ser inte ut som om det är taget samtidigt och att fisken verkligen är där på fotot.Kommentar
-
Kommentar