If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En liten uppdatering; Fogning helt färdig, avloppsröret redo för inkoppling (plastpåse där för att temporärt hindra dålig lukt från avlopp att sprida sig i huset) och hon fast i väggen. Det börjar närma sig...
En liten uppdatering; Fogning helt färdig, avloppsröret redo för inkoppling (plastpåse där för att temporärt hindra dålig lukt från avlopp att sprida sig i huset) och hon fast i väggen. Det börjar närma sig...
/Jocke
Snyggt jobbat Joakim
Nu är det bara att vika semestern till att bygga akvarieställningar och flytta ner dina akvarium. Så att du kan ta det lugnt när höstmörkret kommer och njuta av ditt arbete.
Hehe, semestern har ju varat ett tag nu. Har varit pappaledig hela året... Jo, det ska bli härligt att komma igång på allvar. Vattenrör ska dras, silicon ska appliceras ovanpå väggklinkers, samt mellan golv och väggklinkers, fönster ska målas samt lämnas in hos glasmästare för lagning, plus lite småfixningar (har försvunnit lite färg och så från väggarna efter att elektriker och så har gjort sitt). Men det börjar onekligen närma sig...
Blir det en artikel i cb när du fått allt iordning?
Jo, med tanke på alla kort jag tar nu så ska jag skriva en artikel. Jag vill dock att allt är färdigt och att jag har fisk i karen. Min tanke var att någon annan här på forumet kanske skulle kunna komma och hälsa på och göra ett hemma hosreportage till samma nummer, och att jag skriver en artikel om lokalens uppbyggnad (jag vet inte vad du tycker om det Ola?). Men det är bara på tankestadiet än så länge, och lokalen lär inte vara klar på ett tag ännu (och bra med fisk lär det dröja innan jag har i karen). Men efter alla fina artiklar i CB som jag har tagit del av genom åren är jag skyldig att skriva något själv nu. Rubriken på artikeln är faktiskt klar (men den håller jag för mig själv). Om någon annan skribent är sugen på att komma hit, och dessutom har tillgång till en kamera man kan fota fisk med är det jättevälkommet framåt hösten. Bara att höra av sig.
Nu är svärfar på väg hit igen. Målet denna helg är att få upp rör till vatten. Vi får se hur långt vi hinner. I veckan har jag målat fönster, plus att glasmästare har lagat ett fönster. Nu har jag även samlat ihop alla foton på lokalen i en mapp som är döpt till Ciklidbladet. Det är det första steget mot en blivande artikel....
Nu är svärfar på väg hit igen. Målet denna helg är att få upp rör till vatten. Vi får se hur långt vi hinner. I veckan har jag målat fönster, plus att glasmästare har lagat ett fönster. Nu har jag även samlat ihop alla foton på lokalen i en mapp som är döpt till Ciklidbladet. Det är det första steget mot en blivande artikel....
/Jocke
Spännande!
Det är väl i princip allas dröm att kunna ha ett helt rum som bara är till för akvariehobbyn någon gång... Därför är det garanterat intressant att läsa om någon som förverkligat detta!
Kanon Jocke. CB behöver artiklar o bra att ditt projekt löper frammåt
Jo, jag har skrivit en hel del på artikeln nu. Känns riktigt kul att skriva igen. Har egentligen inte skrivit något seriöst sedan jag tog min examen för några år sedan. För övrigt är vattenrören fast i taket nu. Det är bara inkoppling kvar, och detta sker nästa vecka. Blandaren är även den uppsatt. Det känns verkligen som om det närmar sig nu (jag vet att jag har skrivit det förut, men varje framsteg känns bara så bra).
En liten uppdatering. Nu ska det bara dras en siliconrand mellan golv- och väggklinkers, samt en rand i överkant. Jag ska måla avloppsröret en gång till med, men det går snabbt. Sedan är änligen lokalen klar. Kan tänka mig att nerflytten inte ska dröja allt för länge nu.
Ser riktigt bra ut! Grymt kul, låt oss inte vänta alltför länge med inflyttningen : )
Ska göra mitt bästa Om jag har lärt mig något av det här lokalprojektet är det dock att inte utlova några deadlines när den ska vara färdig.... Men som tidgare nämnts; det börjar närma sig.
Kommentar