Jag har idag ett 85-liters kar med 6 st Multisar samt tre st J. Transcriptus. Ända sedan jag hade Princessor (N. Brichardi) i mitt sällskapskar (F´låt)har jag varit sugen på att skaffa det igen.
Nu vänder jag mig till er som har, har haft, eller anser att ni har goda kunskaper om Princessor med följande frågor:
- Hur stort kar behöver jag (minimum) för att kunna ha en familjegrupp på låt säga 6-8 Princessor tillsammans med de fiskar jag redan har, samt ytterligare någon Julle?
- Vad skall man satsa på för bottenmaterial?
- Vad är lämplig pumpkapacitet (ggr vattenvolym)?
- Har funderat på att sätta in powerheads i båda hörnen (om det blir ett 375) räcker det med totalt 20 liter filtervolym, och hur gör jag rent praktiskt med limning av glasskivor?
- Växter?
- Lysrör?
Give it to me!!!!!!
Intresserad av alla förslag.
// Magnus
Nu vänder jag mig till er som har, har haft, eller anser att ni har goda kunskaper om Princessor med följande frågor:
- Hur stort kar behöver jag (minimum) för att kunna ha en familjegrupp på låt säga 6-8 Princessor tillsammans med de fiskar jag redan har, samt ytterligare någon Julle?
- Vad skall man satsa på för bottenmaterial?
- Vad är lämplig pumpkapacitet (ggr vattenvolym)?
- Har funderat på att sätta in powerheads i båda hörnen (om det blir ett 375) räcker det med totalt 20 liter filtervolym, och hur gör jag rent praktiskt med limning av glasskivor?
- Växter?
- Lysrör?
Give it to me!!!!!!
Intresserad av alla förslag.
// Magnus
Kommentar