Medlemsavgiften - varning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

    • April 2002
    • 4170

    Medlemsavgiften - varning

    Det kommer just nu in många inbetaltningar av medlemsavgiften. Tyvärr har ett flertal (läs 10 st) glömt fylla i namn. Det tar då mycket längre tid att bli medlem då vi måste be Postgirot spåra er. Ibland kan de inte det heller utan vi vet ej vem som betalt.



    ________________________
    Christian Alfredsson
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com
  • Hasse_H
    Användare
    • April 2002
    • 1081

    #2
    Hur vet man om ens betalning kommit fram korrekt om man betalar över Internet?

    /Hasse

    - http://och.nu/ciklid -

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      Jag gick just in på min banksida och kollade. Jag hade mycket prydligt skrivit namn, medlemsnummer och adress i meddelandefältet. Det måste väl betyda att infot har hamnat där det ska eller?

      Mvh.

      Ola
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

        #4
        Hej,
        Vi meddelar (här i forumet) när vi skickar ut första omgången med medlemskort och får ni det inte då så meddela oss.
        I alla fall nytt rekord med 10 inbetalningar från personer som inte angivit något alls - det verkar dock som om det rör sig om de som använt det inbetalningskort som medföljde i senaste numret av CB. De har utan att tänka sig för använt detta inbetalningskort utan att först fylla i namn och adress.
        mvh kjell

        Kommentar

        • petstr
          Användare
          • January 2003
          • 10

          #5
          Jag betalade medlemsavgiften över internet för snart 3 veckor sedan. Jag skickade även ett email till Carl-Axel med fakta från transaktionen. Ingen bekräftelse på att betalningen är processad eller när medlemskort kommer.

          Skärpning :-/, en bekräftelse tycker jag nog att NCS via email eller liknande kan kosta på sig.

          mvh
          Peter

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #6
            Men snälla du läs i inlägget ovan. Skärpning själv.
            Hur sjutton skulle vi kunna e-maila folk när vi inte ens har deras e-mail adresser - ja som du kan läsa ovan anger en del inte ens deras vanliga adress.
            Okej då vi kan skicka ett brev med en bekräftelse till alla - det skulle kosta NCS 5000 kr och sedan skulle vi skriva 1.000 brev som i snitt tar kanske 3 minuter att skriva, lägga i kuvert, klistra igen och sätta på frimärke samt lägga i en låda (här bör dock ett antal kunna postas samtidigt). Detta skulle innebära 1000x3 minuter=3000 minuter = 50 timmars arbete. Ingen av oss har denna tid så det innebär att vi får avlöna någon 50 timmar á 150 kr (inkl. skatt och arbetsgivaravgift) = 7500 kr. Betalar vi ut lön så innebär det också att vi blir momsredovisningsskyldiga och vi får betala pengar moms.
            Summa summarum motsvarar det hela väl det ungefär den sänkning på 50 kr vi gjorde av medlemsavgiften och detta bara för att du inte orkar vänta några veckor på din bekräftelse.
            Inlägg som ditt gör faktiskt att man undrar vad sjutton man lägger ner tid på ideellt arbete för.
            Kjell

            Kommentar

            • Arvid
              Användare
              • May 2002
              • 60

              #7
              Hej Kjell med fl.

              Kjell, jag tycker mig ana en viss ilska i din ton mot "petstr". Med tanke på ditt svar tycks du inte ha läst hela hans inlägg.

              "Jag skickade även ett email till Carl-Axel med fakta från transaktionen. Ingen bekräftelse på att betalningen är processad eller när medlemskort kommer."

              Han ber inte er att skicka bekräftelse med varnlig post, utan med e-post. Med tanke på de kunskaper som webmaster av denna sida besitter av datorer torde det inte vara särskilt tidsödande att skapa en enkel mall som ni enkelt svarar med till dem som skickat ett e-post där de bifogat OCR eller medelande som bifogades betalningen. Har själv skött flertalet bekräftelser / betalningar på det sättet till egna firman utan några som helst problem och med minimal tidsåtgång. Kan hålla med dem som tycker det är frustrerande att inte veta om betalningen kommit in korrekt. Annars vill jag ge fem stjärnigt betyg för utmärkt arbete med både websida, tidning och föreningen.

              M.v.h. Arvid

              Med vänliga hälsningar Arvid Nyström
              Med vänliga hälsningar Arvid Nyström

              350 liters växtkar.

              Kommentar

              • petstr
                Användare
                • January 2003
                • 10

                #8
                Oj oj oj!
                Alla kan ha en dålig dag, det har även jag, men att ordföranden i NCS blir så till den grad ilsken och till och med ifrågasätter sig själv vad han håller på med, är väl ändå att överreagera.

                -Ditt svar Kjell gör att både jag och de andra NCS medlemmar som nu läst detta, med stor sannolikhet undrar om man egentligen kan ställa raka frågor i dessa forum utan att bli totalt överkörd.

                Om Kjell läser hela mitt inlägg så kanske man kan förvänta sig en annan ton mot en medlem. Jag som ny medlem i NCS (betalade i december för 2002 och nu även för 2003) hade ingen aning om att taket var så lågt i NCS.

                Jag tycker uppenbarligen att medlemskapet ger något för pengarna då jag förnyar medlemskapet. Både Kjell och andra ideella medarbetare gör en suverän insats med medlemstidningen och för att inte tala om den fina service som hemsidan ger.

                Frågan som jag ställer är definitivt berättigad när det gäller ekonomiska transaktioner och som NCS hemsida informerar;
                "Har du några frågor, kontakta vår medlemsansvarige: "
                Carl-Axel Peterson
                carl-axel.peterson@ciklid.se"

                ...vilket jag gjorde och frågan i forumet var ju (då inget svar kom efter båda medlemsinbetalningarna som gjorts) att om det kunde skickas en bekräftelse eller liknande samt när medlemskortet levereras.

                För att bespara Kjell tid och pengar, så kan jag meddela att pengarna sedan länge satts in på NCS konto, efter att tagit ut ett kontobesked. Jag hoppas nu att vi fortsättningsvis kan ställa frågor till både ordföranden och andra inom forumet.

                Med vänliga hälsningar
                Peter

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

                  #9
                  Hej igen,
                  Visst överreagerade jag och jag ber om ursäkt för det.
                  Jag blev irritrerad över att jag faktiskt gett ett svar i inlägget ovan samt att jag just idag tröttnat på alla som mailar mig direkt (idag mer än 30 st på ciklid.se adressen) och ställer fiskfrågor och frågar när tidningen kommer, om de fått sin medlemsavgift registerad.
                  När man istället själv ber om hjälp här på forumet om att få in synpunkter på Ciklidbladet och hur vi skall få den bättre (vilket vi alla tjänar på) så är intresset mycket lågt (bortsett från en handfull).
                  Man kan väl säga att på 50 mail är 45 gnäll eller berättigat klagande, 4 är berömmande (men ingen hjälp) och 1 är konstruktiv hjälp.
                  Då tröttnar man ibland både på sig själv och andra och undrar varför i sjutton man lägger ner sin fritid på detta.
                  That´s it, om någon känner sig trampad på tårna så ber jag om ursäkt för detta - nu drar jag till Köpenhamn över helgen med frugan och jag lovar att inte ägna ciklid.se en sekund under helgen och att när jag kommer hem omedelbart deletar alla onödiga inlägg som kommit in för att i stället lägga tiden på att knåpa ihop ett nytt Ciklidblad. Tack förresten Fredrik H. för kanonfotona du skickade mig, slutet blev i alla fall positivt
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell

                  Kommentar

                  • petstr
                    Användare
                    • January 2003
                    • 10

                    #10
                    Kjell,
                    Det är okej no hard feelings here!

                    Ha dé så dajligt i Köpenhamn med gumman.


                    /Peter

                    Kommentar

                    • imported_n/a
                      Användare
                      • September 2002
                      • 43

                      #11
                      Det är nog så,Kjell, att vi är synnerligen bra på att klaga, men desto sämre på att komma med beröm. Det får man nog leva med och det märker jag inte minst i mitt eget arbete.
                      Jag tycker själv, att du gör ett jättearbete och ett bra arbete för ciklidsällskapet och hoppas verkligen att du fortsätter med det.Det behövs idealister i föreningssverige för att det ska fungera!

                      Kommentar

                      • Anette
                        Användare
                        • April 2002
                        • 178

                        #12
                        Hej alla som undrar!

                        Eftersom det blir en enorm rush på inbetalningarna just vid årsskiftet tar det tid att registrera alla medlemmar. Årets bokföring ska också avslutas...
                        Mycket snart kommer Calle att få alla namn på de som förnyat sitt medlemsskap/blivit nya medlemmar 2003 av mig.
                        Att verifiera alla inbetalningar är ogörligt eftersom det har ramlat in ca 600 inbetalningar på 3 veckor. Mycket trevligt!!!
                        Alla vi som jobbar med NCS har heltidsarbeten att sköta vid sidan av föreningsjobbet så därför måste man räkna med en viss fördröjning.
                        Varmt välkomna till 2003 med NCS!

                        Anette Mayer


                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Jag är själv sekreterare i en badmintonklubb och jag har full förståelse och förtroende för den av medlemmarna valda styrelsen.



                          /Peter
                          Nr 431
                          Akvariumsite, mina bilder på akvarium, akvariesite.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...