och en liten bild till....
1125L Sydamerika, behöver lite tips..
Kollaps
X
-
-
Vet dock inte om den är vanlig i affären..
"Careiro"
"Tefe"
"Lago Marmuri"
"Shushupi"
Kommentar
-
Riktigt schysta apistos där De liknar Apistogramma trifasciata som jag tänkte tipsa er om den är riktigt fin den med, har den inte men den har schysta färger
Beast tänkte tipsa dig om en riktig ytlevande fisk, vet dock inte vad den heter får kolla i akvarieaffären ska väl dit på måndag antar jag.. Lyckades få sommarjobba där
Sen Corydoras panda är riktigt fina, jag köpte 8 stycken till mitt 120liters
Aquaristik-Fachgeschäft seit 1995, Qualität und Service sind uns wichtig, Online Shop, Zierfische, Aquarien, Aquascaping, Meerwasser, Aquariumzubehöh…
De varierar lite i utseende men ungefär sådär ser mina ut just nu =)540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Jag har sett olika bilder med hongsloi och då har dom gått i blå hållet. Men det kanske är någon annan fångstplats lr nåt. Är den grön?
Vad är det för fångstplats på den?
Riktigt snygg var den i alla fall. Nu blir jag lite kluven med mitt val av apistos..Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbakaKommentar
-
Jo, kroppen går lite åt det gröna hållet. Jag vet tyvärr inte fångstplatsen. Paret är köpta i Kungsbacka i alla fall.Kommentar
-
eller snarare går över från grönt till blått. Jag lyckades ta en lite bättre bild på hannen.
/JockeKommentar
-
Ruskigt snygg firre. Man kanske skall satsa på 2 par hongsloi och kanske någon annan apisto som man kan ha lite mer som snygg stimmfisk till det tilltänkta diskuskaret.
Lite avis nu faktiskt.Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbakaKommentar
-
Kommentar
-
Riktigt schysta apistos där De liknar Apistogramma trifasciata som jag tänkte tipsa er om den är riktigt fin den med, har den inte men den har schysta färger
Beast tänkte tipsa dig om en riktig ytlevande fisk, vet dock inte vad den heter får kolla i akvarieaffären ska väl dit på måndag antar jag.. Lyckades få sommarjobba där
Sen Corydoras panda är riktigt fina, jag köpte 8 stycken till mitt 120liters
Aquaristik-Fachgeschäft seit 1995, Qualität und Service sind uns wichtig, Online Shop, Zierfische, Aquarien, Aquascaping, Meerwasser, Aquariumzubehöh…
De varierar lite i utseende men ungefär sådär ser mina ut just nu =)
Corydoras ska jag ha men pandan är för liten tycker jag, vill ha en art som blir lite större som Sterrbai (obs stavningen) har ju redan släppt i lite arter nu och dom som är väldans små ser man aldrig så lite storlek vill jag ha.
Ps grattis till sommarjobbet..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
En liten undran om dvärgciklider med L-malar, hur funkar dessa ihop? Vet ju att det finns rätt så tuffa malar.
Jag skulle ju gärna se att det då och då vallas lite yngel av dvärgcikliderna. så då till frågan, är dvärgciklider så pass tuffa att dom kan försvara sina ägg mot malar? Det jag ska ha är dessa dvärgar: Dorsigera, Fjärilar och Hongsloi.
L-malar: en 081, en 200, en 368 och så blir det också 2 st 316, vet att min 081:a är rätt så tuff, så den kanske får flytta. Vad tror ni?Mvh Jocke
-
Jag skulle gissa på att de klarar rommen, men mina har inte lekt ännu så jag vet inte med säkerhet. Jag kör hongsloi och dorsigera och de verkar kunna säga ifrån. De är inte så mesiga, och framför allt inte när det gäller rom/yngel (tror jag). Jag misstänker att tetror är ett större hot mot yngel än malar mot rom. Men det är bara en gissning. Den största faran är väl på natten i så fall.
/JockeKommentar
-
Jag skulle gissa på att de klarar rommen, men mina har inte lekt ännu så jag vet inte med säkerhet. Jag kör hongsloi och dorsigera och de verkar kunna säga ifrån. De är inte så mesiga, och framför allt inte när det gäller rom/yngel (tror jag). Jag misstänker att tetror är ett större hot mot yngel än malar mot rom. Men det är bara en gissning. Den största faran är väl på natten i så fall.
/JockeMvh Jocke
-
Mycket insperande tråd, sugen och byta ut lite fisk sorter i mitt kar.
Något jag satt och tänkte på. Att man skulle bara ha en sort mal i karet, någon hyfsad lätt odlad art, typ någon hypancistrus art eller Peckoltia art och börjat med 6-7 stycken.
Hade varitt skoj och se om man kunde ha fått upp några genrationer i karet, roligare ha fisk i karet som har klarat sig vidare som typ i naturen.
Ytan i ditt kar är det gott om plats till mycket rötter och grotter som du kan gömma under rötterna till malarna. Även skiffer är snyggt och bra inslag till malarna.Kommentar
-
Mycket insperande tråd, sugen och byta ut lite fisk sorter i mitt kar.
Något jag satt och tänkte på. Att man skulle bara ha en sort mal i karet, någon hyfsad lätt odlad art, typ någon hypancistrus art eller Peckoltia art och börjat med 6-7 stycken.
Hade varitt skoj och se om man kunde ha fått upp några genrationer i karet, roligare ha fisk i karet som har klarat sig vidare som typ i naturen.
Ytan i ditt kar är det gott om plats till mycket rötter och grotter som du kan gömma under rötterna till malarna. Även skiffer är snyggt och bra inslag till malarna.
Angående malarna så var det ju en intressant ide det där med att ha samma sort och se om dom kan befolka karet sen..
Min 081:a ska få flytta nu då det ser ut som jag befarade, han jagar bort ALLT och ALLA som kommer i hans väg, mina små Dorsigera har inte en chans mot honom..Mvh Jocke
-
Har kollat i butiken, en fisk som nog skulle passa kallas minigädda, hittar ingen riktig bild på den men det är någon typ av Aplocheilus, är väldigt ytlevande så det skulle kanske passa in ganska bra?540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
Kommentar