Caquetaia umbrifera
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Dom är färdigskalade! Visste inte heller om att detta fanns förrän i somras och kan verkligen rekommendera det. Smidigt att använda och ynglena har växt bra.Kommentar
-
Kommentar
-
Är det detta ni menade?
Kolla sidan 87 här med:
Har aldrig provat det själv men det låter smidigt
Grattis till dina yngel förresten!Senast redigerad av tjornpatrik; 06 September 2007, 19:41.Kommentar
-
Första bilderna på umbriferayngel
Här är en nytagen bild på två yngel.
Jag har tagit hand om ca 200 yngel, de äter nu torrfoder utan problem - så då är den värsta krisen löst. På kvällen så får de även nykläckt artemia.
Kvarvarande yngel i det stora karet, ca 200, lyckas på något sätt också få i sig lite mat för jag har inte märkt att de har ha minskat i antal.
Vet inte riktigt vad jag skall göra med dessa, skall jag ta hand om de också eller bara låta de gå kvar tills de dör ut?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jag har tagit hand om ca 200 yngel, de äter nu torrfoder utan problem - så då är den värsta krisen löst. På kvällen så får de även nykläckt artemia.
Kvarvarande yngel i det stora karet, ca 200, lyckas på något sätt också få i sig lite mat för jag har inte märkt att de har ha minskat i antal.
Vet inte riktigt vad jag skall göra med dessa, skall jag ta hand om de också eller bara låta de gå kvar tills de dör ut?
Det jag har märkt när det gäller ynglen som går kvar hos föräldrarna är att där är överlevnaden mycket bättre än hos dom man plockar bort, jag matar väldigt sällan ynglen som går hos föräldrarna men dom verkar som du säger hitta mat ändå, typ det som faller ut ur föräldrarnas gällock osv..
Hoppas det kommer gå bra nu, är ju rejält sugen på Umbees
Mvh JockeMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Vet inte riktigt vad jag skall göra med dessa, skall jag ta hand om de också eller bara låta de gå kvar tills de dör ut?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jag matar alltid yngel hos foraldrarna. Ju lange de klarar sig desto battre haller foraldrarna ihop. Jag tycker att det later konstigt att de "alltid hittar mat". Hos mig svalter de ihjal utan mat.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Mvh JockeSenast redigerad av JockeB; 10 September 2007, 12:41.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Håller med dig om att det låter konstigt men fakta kvarstår i alla fall, jag matar sällan ynglen som går hos föräldrarna separat utan dom hittar uppenbarligen mat endå då dom inta bara växer snabbare utan har dessutom bättre överlevnad än dom jag drar upp vid sidan så att säga..Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag har last att ALLA ciklider som man testad producerar slem till ynglen om man svalter dem (ynglen), aven sadana som normalt inte producerar slem.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar