Har skaffat mig ett par heckelli. En av de snyggaste jordätarna enligt mig. Är det någon som har någon som har någon erfarenhet av denna art?
Acarichtys heckelli
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hej
Jag har 4 st sedan i våras och håller med om att det är den vackraste jordätaren. Väldigt snälla fiskar är det också både mot varandra, mot växterna och mot medinevånarna i akvariet. De gör sig sällan på bild men jag tycker du lyckats relativt bra.
Mvh
olof -
Var har du köpt dom?
Verkar vara riktigt fina. Jag är inne på att skaffa fyra sådana till mitt SA-kar nu när Satanopercan är borta.
På håvis har det blivit regimskifte men det vet du nogDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
De är köpta hos håvmästarnma. Tyvärr blev jag tvungen att göra mig av med dem. Det blev häftiga strider med A. metae och hade jag inte tagit bort dem hade det slutat med dödsfall..........To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Hej!
Lustigt med häftiga strider mellan två så fredliga ciklider. Mina Heckeli går väldigt bra med mina Aequidens sp.
Mvh
olofKommentar
-
Kommentar
-
Jadå han har tagit över afffären. Kul att han skall satsa på ciklider. Det behövs en bra ciklidaffär i småland. Han skall skaffa sig en hemsida där han skall lägga upp en fisklista senare.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Just nu är det lite dåligt med grejer i butiken, men det finns några guldkorn. Han kommer ha nyöpningspremiär månadsskiftet augusti-september.Kommentar
-
Ok tackar, får väl ta ett besök i alla fall, vad har han för sommaröppettider? jag kanske kan fylla på hans lager lite....Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Hej!
Jag lyckades ta några bilder på en av mina heckelii i soljus. Även om bilderna är suddiga och rutorna smutsiga tycker jag de ger viss aning om hur vacker fisken är:
mvh
olofKommentar
Kommentar