Jag har köpt 3 st av en privatodlare, jag köpte 1+2. Sedan köpte jag en till hona på zooaffären.Men denna hona har ingen gul söm på ryggfenan som de andra honorna har.Tror ni att det inte är en baenschi hona jag fick? Jag menar ska honorna ha en gul söm på ryggfenan? Honan som köptes på zooaffären kommer från Simontorp.
Aulonocara baenschi.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
jag har ingen hona hemma nu men om du kollar på google på baenchi honor eller kanske i ett seriöst artregister eller i en bok psom visar honor så lär du kunna avgöra.Kommentar
-
Har tyvärr inte svar på din fråga, men ett tips vore att skaffa en till hane. Annars kommer nog inte din hane att färga ut ordentligt...Kommentar
-
Jag har köpt 3 st av en privatodlare, jag köpte 1+2. Sedan köpte jag en till hona på zooaffären.Men denna hona har ingen gul söm på ryggfenan som de andra honorna har.Tror ni att det inte är en baenschi hona jag fick? Jag menar ska honorna ha en gul söm på ryggfenan? Honan som köptes på zooaffären kommer från Simontorp.375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Med två hanar är det större chans till att den ena alltid är utfärgad.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Stämmer att det troligen kommer bara vara en av dom två hanarna som är helt utfärgad, men vad Rembrandt menar är att om ni endast har en hane så kommer den troligen inte vara helt utfärgad hela tiden, utan endast perioder.
Med två hanar är det större chans till att den ena alltid är utfärgad.Kommentar
-
Vårt artregister håller faktiskt en bild på deelay´s tidigare hona.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Jag hade Baenschi tidigare. När den odominanta hanen dog, fick den dominerande hanen samma färg som en odominant.
Röd rubin är ju framavlad, så det kanske inte är så konstigt att den har fina färger... Eller?Kommentar
-
Ibland färgar dom fullt fast dom går ensamma men ibland inte... det är från individ till individ.Kommentar
-
Jag håller med dig.Min aulonocara jacobfreibergi hane färgar efter humör, men min röd rubin hane är utfärgad hela tiden.Kommentar
-
Ok. Fina är dom i alla fall.Kommentar
Kommentar