Inget mer ciklidblad?????

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagArne
    Användare
    • December 2006
    • 263

Ursprungligen postat av HazelCR
    Det här tror jag är ett problem för många "hög upplösning" , iaf mig. Ett tröskelproblem alltså! Jag äger ingen digital systemkamera som är värd > 6000 kr.
    Bilder är ju så förbaskat talande och sedan är ju ni fotofreaks så duktiga på att ta och få till era bilder, så att en amatör som jag med en digitalkamera för under 1000-lappen känner att det inte är någon större ide´.

En lista med ciklidister som kan tänka sig att komma och hjälpa till och fota, kanske kunde få igång fler att skriva?
    Jo ska man fotografera fiskar inne i akvariet går det åt lite mer avancerade kameror och belysning. Men ska du bara ta några bilder på snickarbänken hur du te.x har byggt om din lysrörsramp från T8 lysrör till T5 eller bygger en akvariebänk i furu så behövs det inte alls någon avancerad fotoutrustning. Ställ bara in högsta upplösning och kvalité på din enklare kamera så duger det säkert gott.

Kommentar

• Havs
      Användare
      • December 2004
      • 607

Ursprungligen postat av Tony
      Med hög upplösning menar jag högre än "webupplösning". En kamera med runt 3 megapixel fixar lätt en bild som täcker ett A4.
      Okey, då kan jag inte skylla på det längre. Min kamera är på 4,0 Megapixel.
      Min zoon

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Ursprungligen postat av HazelCR
        Okey, då kan jag inte skylla på det längre. Min kamera är på 4,0 Megapixel.
        Du ser

Sålänge man har tillgång till åtminstone papper och penna har man förutsättningarna för att skapa det som krävs.
        Tony Englund

Kommentar

• Lakka-Ciklid
          Användare
          • March 2007
          • 75

Appropå bilder, får jag ta bilder till en artikel ifrån artbeskrivningarna på ciklid.se, eller hur gör jag med bilder jag inte kan få fram på egenhand? Jag har ingen vidare kamera och inte de fiskar jag behöver bilder på...

Kommentar

• Christian Alfredsson
            NCS Medlem

• April 2002
            • 4179

Man får inte ta bilder utan att fråga. Men det går att få fram de flesta bilder. Det som är bra är att man säger till Tony vilken typ av bilder man vill ha i god tid så fixar sig det.

I några fall har jag åkt och köpt fisk enbart för att få fram bilder vilket också funkar.
            Christian Alfredsson
            http://www.zoopet.com
            http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Christian Alfredsson
              NCS Medlem

• April 2002
              • 4179

Det finns ju dessutom många medlemmar med kameror som gärna gör hembesök. Risken är att det blir ett "hemma-hos" reportage på köpet ;-)
              Christian Alfredsson

Kommentar

• Lakka-Ciklid
                Användare
                • March 2007
                • 75

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                I några fall har jag åkt och köpt fisk enbart för att få fram bilder vilket också funkar.
                det är nog inte aktuellt... men då så kan jag när jag skickar artikeln skriva vilka bilder som behövs?

Kommentar

• Christian Alfredsson
                  NCS Medlem

• April 2002
                  • 4179

Så hade jag absolut gjort. Maila Tony vad du behöver för bilder.
                  Christian Alfredsson

Kommentar

• Lakka-Ciklid
                    Användare
                    • March 2007
                    • 75

ska jag göra...

Kommentar

• johandenver
                      Användare
                      • June 2006
                      • 43

Jag har precis börjat skriva på mitt nybörjaräventyr med ciklider
                      som jag ämnar skicka in när den väl är klar (kan nog ta ett litet tag iofs)
                      men eftersom jag förmodligen är en av de sämsta fotograferna i mannaminne
                      så lät det där med hembesök av en duktig ovanstående väldigt intressant.

Finns det någon i Skåne som kan tänka sig en resa till Ballingslöv för detta ändamål?
                      hm....det skulle vara kul med ett akvarium till....bara ett...snälla

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Ursprungligen postat av johandenver
                        Finns det någon i Skåne som kan tänka sig en resa till Ballingslöv för detta ändamål?
                        Jag kan eventuellt hjälpa till om det inte är alltför bråttom. Jag har pratat lite löst med endymion om ett besök hos honom i Växjö för att fotografera hans viktoriaciklider och kanske göra en medlemspresentation, då skulle det kanske kunna gå att kombinera med ett besök i Ballingslöv.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

Puhhhh då har man sänt in sin tredje artikel på kort tid. Hoppas att det kan hjälpa er något att få ihop tidningen
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• johandenver
                            Användare
                            • June 2006
                            • 43

Bråttom är det inte på något sätt. Det tar förmodligen ett tag att skriva färdigt ändå.
                            hm....det skulle vara kul med ett akvarium till....bara ett...snälla

Kommentar

Arbetssätt...