Jo ska man fotografera fiskar inne i akvariet går det åt lite mer avancerade kameror och belysning. Men ska du bara ta några bilder på snickarbänken hur du te.x har byggt om din lysrörsramp från T8 lysrör till T5 eller bygger en akvariebänk i furu så behövs det inte alls någon avancerad fotoutrustning. Ställ bara in högsta upplösning och kvalité på din enklare kamera så duger det säkert gott.
Inget mer ciklidblad?????
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Appropå bilder, får jag ta bilder till en artikel ifrån artbeskrivningarna på ciklid.se, eller hur gör jag med bilder jag inte kan få fram på egenhand? Jag har ingen vidare kamera och inte de fiskar jag behöver bilder på...Kommentar
-
Man får inte ta bilder utan att fråga. Men det går att få fram de flesta bilder. Det som är bra är att man säger till Tony vilken typ av bilder man vill ha i god tid så fixar sig det.
I några fall har jag åkt och köpt fisk enbart för att få fram bilder vilket också funkar.Kommentar
-
Det finns ju dessutom många medlemmar med kameror som gärna gör hembesök. Risken är att det blir ett "hemma-hos" reportage på köpet ;-)Kommentar
-
Kommentar
-
Så hade jag absolut gjort. Maila Tony vad du behöver för bilder.Kommentar
-
-
Jag har precis börjat skriva på mitt nybörjaräventyr med ciklider
som jag ämnar skicka in när den väl är klar (kan nog ta ett litet tag iofs)
men eftersom jag förmodligen är en av de sämsta fotograferna i mannaminne
så lät det där med hembesök av en duktig ovanstående väldigt intressant.
Finns det någon i Skåne som kan tänka sig en resa till Ballingslöv för detta ändamål?hm....det skulle vara kul med ett akvarium till....bara ett...snällaKommentar
-
Jag kan eventuellt hjälpa till om det inte är alltför bråttom. Jag har pratat lite löst med endymion om ett besök hos honom i Växjö för att fotografera hans viktoriaciklider och kanske göra en medlemspresentation, då skulle det kanske kunna gå att kombinera med ett besök i Ballingslöv.Kommentar
-
Puhhhh då har man sänt in sin tredje artikel på kort tid. Hoppas att det kan hjälpa er något att få ihop tidningenDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Bråttom är det inte på något sätt. Det tar förmodligen ett tag att skriva färdigt ändå.hm....det skulle vara kul med ett akvarium till....bara ett...snällaKommentar
Kommentar