Ok, ett utjatat ämne, jag vet, men vart skulle jag vända mig om inte till expertpanelen Håller på och väger in mitt juwel Rio 400 på originalbänken. Golvet är skevt och snett, men tycker att jag fått det riktigt hyfsat (efter många om och men). Mäter jag högst upp på akvariets ram ligger bubblan på vattenpasset mitt i, men mäter jag undersidan på skivan akvariet står på, visar vattenpasset att skivan är något lägre i framkant i relation till bakkant. Dock handlar det om väldigt små utslag,tror ej det gör något.
Dock, nu när jag fyllt akvariet och provat med ett pappersark för att se hur akvariet står på skivan, visar det sig att i hörnen går det att få in pappret en liten bit, typ en cm eller 2. Fattar inte, någon med ett juwelakvarium som kan prova hur det är på erat? Funkar säkert på andra möbelakvarium också. Kan detta göra något? Med tanke på att det är ett överhäng på kortsidorna med kanske 15 cm kanske det är ofrånkomligt detta.
Hälsar Peter
Dock, nu när jag fyllt akvariet och provat med ett pappersark för att se hur akvariet står på skivan, visar det sig att i hörnen går det att få in pappret en liten bit, typ en cm eller 2. Fattar inte, någon med ett juwelakvarium som kan prova hur det är på erat? Funkar säkert på andra möbelakvarium också. Kan detta göra något? Med tanke på att det är ett överhäng på kortsidorna med kanske 15 cm kanske det är ofrånkomligt detta.
Hälsar Peter
Kommentar