hur är era erfarenheter på Nikon d70 med kit objektiv 18-70. Dom kan man få tag i hyggligt billigt runt 5 tusen. Kom gärna med fördelar och nackdelar om denna kamera
Canon 10D
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av robjohur är era erfarenheter på Nikon d70 med kit objektiv 18-70. Dom kan man få tag i hyggligt billigt runt 5 tusen. Kom gärna med fördelar och nackdelar om denna kameraKommentar
-
Tack Micke, det verkar finns något negativt med alla kameror. Frågan är bara vilken som håller längst i klassen runt 6 tusen för en nybörjare som mej, och naturligtvis ger mest för pengarna.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av ZaphiBegagnad 10D eller 20D, utan tvekan...Kommentar
-
Nu har jag fått i en Canon 20d med 28-80mm f/3.5-f/5.6, kameran är ifrån 2004 och ca 11000 exponeringar. Är 5000 Kr ett "bra" pris.
Jag måste bestämma mig idagKommentar
-
Ursprungligen postat av robjoÄr 5000 Kr ett "bra" pris.Kommentar
-
Ursprungligen postat av robjoNu har jag fått i en Canon 20d med 28-80mm f/3.5-f/5.6, kameran är ifrån 2004 och ca 11000 exponeringar. Är 5000 Kr ett "bra" pris.
Jag måste bestämma mig idag
Det är helt klart en bra kamera för dom pengarna tycker jag.Kommentar
-
Inget att snacka om. Det e bara o slå till om exemplaret är hyfsat fräscht!Kommentar
-
På tal om batterier...
Jag köpte 2st piratbatterier (2400mAh) till min Canon 1D mark II N på ebay, från tyskland. 500kr för båda INKL frakt!
Där snackar vi prisvärt!
t.ex Cyberphoto tar 1400 för orginal å 500kr för pirat (1900mAh) exkl frakt.Kommentar
-
Ja jag gav 6100kr för 400D + batterigrepp + 2 orginal batterier + 2st 4GB Ultra II minnen. 400 exponeringar + kalibrerad av canonverkstad.
Nackdelen med 10D och 20D kan va att batterigreppet inte sitter 100% hårt i kameran, utan kan vicka lite. Fast de kan man fixa genom att lägga en tunn bit papp eller liknande i ena långsidan. Fast alla använder ju inte batterigrepp, 10D å 20D är ju rätt stora å goa tycker ändå att de är en värd investering!Senast redigerad av Laesk; 13 June 2007, 12:12.Kommentar
-
Tack för alla goda råd angående kamera. Jag har precis varit och hämtat min Canon 20D.
Ska nu leta efter något hyfsat objektiv oxå. Är det någon som vill bli av med något hyfsat så skicka ett PM.
/RobbanKommentar
-
Grattis och lycka till med den nya kameran!Kommentar
-
Kommentar
-
Skulle detta fungera som ett hyfsat allround objektiv.
Canon EF 28-200/3,5-5,6 USM Begagnat 3000 kr, eller ska man vänta tills man hittar ett begagnat Canon EF 70-200/4,0 L USM
Letar efter detta oxå, Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical (IF) till Canon AF
/RobbanKommentar
Kommentar