Ursprungligen postat av Rauken
Canon 10D
Kollaps
X
-
-
Lite oklart det där, men jag antar att du menar att det måste sitta i objektivet. Gör autofokus att det blir lättare att ta bättre bilder?
Ursprungligen postat av MickeBåde D40 och D40x saknar autofokusmotor i kamerahuset vilket innebär att den måste sitta i kamerahuset om du vill ha autofokus. Alla gamla objektiv passar men för att du ska få autofokus med D40/D40x måste det stå AF-S på dem.Kommentar
-
Ja det blev lite fel där men nu är det rättat. Autofokus gör väl inte att bilderna blir bättre men det underlättar avsevärt.Kommentar
-
Då verkar det som att man inte gör något fel i att köpa detta erbjudande då.... Utan man kommer att klara sig en bra stund innan man behöver byta.Kommentar
-
Jag kan bara hålla med Zaphi om att du ska lägga all kräm på objektiven. Det jag förespråkar är att köpa ett "billigt" hus (10D,300D,350D etc.) och köpa lite mer kvalitativa objektiv till det istället för att köpa ett bra hus med sämre optik. Bilderna blir inte bättre för att man har ett bra hus om man har dålig optik.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJag kan bara hålla med Zaphi om att du ska lägga all kräm på objektiven. Det jag förespråkar är att köpa ett "billigt" hus (10D,300D,350D etc.) och köpa lite mer kvalitativa objektiv till det istället för att köpa ett bra hus med sämre optik.Kommentar
-
En begagnad 10D måste vara nått av det mest prisvärda du kan köpa. Det är ju en riktig kamera med och jag tror inte att du kommer inte hamna i några situationer där du anser att den inte räcker till!Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiDet är ju en riktig kameraKommentar
-
Haha, jag menar inte att det är en Canon faktiskt, jag menar att det är en stabil kamera som tål lite smällar och så om man jämför med 400D. Den är skönare att hålla i, bättre rattar och spakar etc...Kommentar
-
Reservera en femhundring till ett nytt batteri så blir det inte en tråkig överraskning om du köper begagnat. Uppladdningsbara batterier har begränsad livslängd och om dom är dåligt underhållna/slut så håller dom bara laddningen några timmar. Kostar allt mellan 350-600 kr beroende på inköpsställe och modell.MickeKommentar
-
Ursprungligen postat av JarnisKostar allt mellan 350-600 kr beroende på inköpsställe och modell.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mickehttp://www.kaffebrus.com/batterier-g5.html har batterier med bättre kapacitet till halva priset av orginalbatterier.
Någon som har pejl på skillnaderna mellan original- / pirat-batteri?MickeKommentar
-
Ursprungligen postat av JarnisNågon som har pejl på skillnaderna mellan original- / pirat-batteri?Mvh
RobinKommentar
-
Jag köpte ett ersättningsbatteri på kaffebrus till min 400D och det har funkat bra ...sedan vad det är för skillnad på original och pirat är nog svårt att säga eftersom det finns olika kvalitet på piraterna.Kommentar
-
Jag kör EN-EL3e på 1600mAh för 299:-/styck (2-pack 549:-) från Kaffebrus. Nikon orginal på 1500mAh kostar 599:-/styck.Kommentar
Kommentar