Någon som planerar en resa till Malawi?? Jag tänker åka under hösten sept-nov. Två-tre veckor med eventullet några dagar i Mocambiques ö-värld.
malawiresa
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Har själv planerat att ja ska göra en resa till malawi men inte förens nästa höst pga studier.
Annars hade jag följt med=) -
-
Dem uppgifterna jag har hört är om ja inte minns fel mellan 20-30 tusen beroende på att flygbiljetten kan variera med och då inklusive allt. Om man nu åker dit för att dyka och se malawiciklider i deras naturliga miljöKommentar
-
Inte helt dödligt ändå. Var bokar man och ordnar en sån resa? Finns det inga resor med malawientusiaster eller liknande? Danskarna verkar ju vara över titt som tätt.Kommentar
-
Ett tips är att boka flyresan själv och ta kontakt med Stuart och Esther Grant för arrangemanget på plats.Kommentar
-
Finns nog en heldel danskar som åker ner som man kan hänga på och bäst är att åka med folk som varit där förr och har lite erfarenhet av det av många orsaker(inte tagen av egen erfarenhet)Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeEtt tips är att boka flyresan själv och ta kontakt med Stuart och Esther Grant för arrangemanget på plats.Kommentar
-
Ursprungligen postat av pallehFinns nog en heldel danskar som åker ner som man kan hänga på och bäst är att åka med folk som varit där förr och har lite erfarenhet av det av många orsaker(inte tagen av egen erfarenhet)Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeDanskarna brukar också utgå från Stuarts anläggning. Att resa i Malawi kräver inga större efarenheter, men Stuart och hans personal är ovärderlig när det gäller att ta sig runt på Malawisjön.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeEtt tips är att boka flyresan själv och ta kontakt med Stuart och Esther Grant för arrangemanget på plats.
Kollade lite priser på det där, men kan inte säga att jag tyckte det var sådär jättebilligt.
Flyget till Kenya var helt ok, men mellan kenya och malawi var inga billiga priser inte.Kommentar
-
Ursprungligen postat av pallehGår det även lätt med hans lokalbefolkning när det gäller att ta sig runt och dyka på olika platser?
Det enda han vill är att man går ihop en lite större grupp för att kunna dela på kostnaderna. Är man för få (som jag och min fru som åkte själva) tycker han att det blir blir för dyrt att ta ut båtarna eftersom drivmedel är dyrt i Malawi.Kommentar
-
Ursprungligen postat av SacriumDet enklaste i så fall är att flygga till Kenya och därifrån till malawi eller?Kommentar
-
Carl och Lars Andersson i forumet är ju nere ett par gånger om året så de kan säkert lämna de senaste flygpriserna.Kommentar
-
Ethiopian airlines har börjat flyga också. Mellanlandar säkerligen i Addis. Jag skulle inte gå med på ett flygpris över 10.000 dit, om jag inte absolut var tvungen att åka ett speciellt datum, och inte kunde kompromissa.
De övriga 20.000 som nämndes någonstans kan möjligen brännas på dyken då, och båtbränslet, annars ser jag faktiskt inte hur man ska kunna göra av med så mycket pengar i Malawi.Kommentar
Kommentar